Min träning

följ mig på vägen!

Gymmet 140416

Kategori: Styrketräning.

Ikväll var det dags för styrkepass, för armar, axlar och bröst. Skulle egentligen tränat på dagen när barnen var på förskolan, men hade för mycket plugg, så jag hann inte det. Så drygt att träna på kvällen, för man är så osugen! Menmen, dit gick jag!
 
Bröstflyes 8 kg 3x15 reps
Alternerande axelpress 6 kg 3x15 reps/sida
Alternerande hammercurls 7 kg 3x12 reps/arm
Tricepspress hantel 8 kg 3x12 reps/arm
Bänkpress smithmaskin +10 kg 16 reps, +15 kg 2x12 reps
Axellyft åt sidan 6 kg 3x12 reps
Tricepspress cablecross 41 kg 2x8 reps
Bicepscurls cablecross 32 kg 2x8 reps
 
Skulle kört tre omgångar på sista med, och så lite bålträning också. Men pang sa det i ryggen när jag tog i på sista repetitionen, och jag fick ont på samma ställe jag haft problem med tidigare. Får en låsning i musklerna på ena sidan om ryggraden. Vågade därför inte fortsätta. Det är än så länge inte riktigt lika illa som det brukade (är nog över 2 år sedan sist jag kände av det), så hoppas det går över. Jag vill träna imorgon!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: