Min träning

följ mig på vägen!

Löppass 140808

Kategori: Konditionsträning. Semester 2014.

Igår skulle vi på grillkväll hos sambons föräldrar, så jag passade på att springa dit och genomföra mitt hatpass långa intervaller. Värmde upp med att gå en liten bit och sedan jogga sakta 1 km. Därefter körde jag 5 stycken 3-minutersintervaller i så hög fart jag klarade om jag skulle orka hela, och vilade 1 minut med att gå ca 20 sekunder och sedan jogga sakta resten. Sjukt jobbigt pass, men kändes effektivt. Efter de långa intervallerna körde jag 2 stycken 1 minuts-intervaller i lite högre fart och varvade sedan ner ca 500 meter med sakta jogg.
 
 
Köpte nya snabba intervall-/tävlingsskor häromdagen, så provade att köra i dem. Väldigt lätta och kändes snabba, men ovant för mig med så lite dämpning!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: