Min träning

följ mig på vägen!

Simning och löplopp 140731

Kategori: Konditionsträning. Semester 2014. Simning. Tävlingar, lopp m.m..

Igår eftermiddag tog jag och en jobbarkompis (som planerar att köra kustjagaren tillsammans nästa år) ett kort simpass ute i havet. Jag är en hyfsad simmare, men min stora utmaning vad gäller det är att jag tycker det är superläskigt att simma ute på djupt vatten i hav och sjöar. Fy! Man vet inte vad som finns under en liksom. Blev ett antal skrik igår när jag stötte emot maneter och något sjögräs. 


På kvällen var det dags för det allra första Karlskrona Stadslopp, och jag var anmäld i 5-kilometersklassen. Var taggad innan och planerade att slå pers på den distansen (29:53 från förra året). Det var otroligt varmt trots att klockan var efter 19 när starten gick, och solen stod på på stora delar av banan. Det var även väldigt backigt. Men, jag kämpade på, och lyckades hålla mig framför 30-minuters farthållaren. Efter 4 km var jag extremt trött (fick tack och lov lite dricka där precis innan) och då väntade en lååååång lutning uppför. I slutet av den fick jag gå några meter och såg 30-minuterstjejen passera mig. Med mycket vilja sprang jag de sista ca 4-500 metrarna till mål och spurtade så mycket jag bara kunde på upploppet. Kom i mål på 28:49, jättenöjd! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: