Träning vecka 16

Blev en liten "off-vecka" förra veckan. Magen spårade ur i onsdags i slutet av löpningen innan jag skulle gått på yoga, sen var jag så matt på torsdagen efter detta, och har varit väldigt trött överlag. Prioriterat vila! 

Måndag: Styrkepass för överkroppen från Styrka för kvinnor, steg 2
Tisdag: Vila
Onsdag: Backintervaller 12 st kortare och 1 längre. Fick ont i magen framåt slutet och kände att jag inte riktigt kunde ta ut mig. Surt! 
Torsdag-söndag: Vila 

Önskelista ~ Meja 7 år & Juno 4 år ~

Då var det dags igen. Ute tidigt men lika bra, vet att folk brukar börja fråga nu snart :-) 
 
Meja önskar sig 
- Skalkläder stl 122 eller 122/128
- Balettkläder (jag har beställt såna hon ska ha enligt "riktlinjerna" så vill någon ge det är det bara att höra av sig, vi har köpt presenter ändå så "blir gärna av med" det) 
- Vardagskläder stl 122 eller 122/128 (eller presentkort för att välja själv) 
- UV-kläder stl 122 eller 122/128
- Tidningsprenumeration 
- Presentkort på Hårloftet
- Presentkort på Simsalabim
- Lego-byggsatser
- Höstkängor & gympaskor stl 30
- Svarta eller vita "klackaskor"/finskor i enkel modell stl 29
- Frisyrdocka
- Ullunderställ stl 122 eller 122/128
- Träningsoverall stl 122 eller 122/128
- Onepiece stl 122 eller 122/128
- Rosa badhandduk från H&M med luva, ögon & öron
- Cyklop / snorkel / simglasögon
- Fjällräven Kånken ryggsäck
- Hörlurar (finns fina för barn på Maxi bl.a.)
- Duran & Mollan-DVD
- Trolleri-låda
- Experimentlåda
- "Pompoms" för barn (finns bl.a. på Leksakshuset)
 
 
Juno önskar sig 
- Skalkläder stl 98 eller 98/104
- Vardagskläder stl 98 eller 98/104 (eller presentkort för att välja själv) 
- UV-kläder stl 98 eller 98/104
- Höstkängor & gympaskor stl 26
- Tidningsprenumeration på någon småbarnstidning, typ Bamse för småbarn 
- Presentkort på Leksakshuset eller BR
- Svarta eller vita "klackaskor"/finskor i enkel modell stl 25
- Någon leksak för att lära bokstäver 
- Ullunderställ stl 98 eller 98/104
- Onepiece stl 98 eller 98/104
- Mörkgrå badhandduk från H&M med luva, ögon, öron & tänder 
- Skruttenringen eller Cherekringar (typ simpuffar man har på armarna, men en viss sort) 
- Cyklop / snorkel / simglasögon
- Fjällräven Kånken ryggsäck
- Bondgård med djur
- "Pompoms" för barn (finns bl.a. på Leksakshuset)
 
 
Meja & Juno tillsammans önskar sig 
- Färgade papper 
- Bra pennor 
- Vanliga ritpapper 
- Disneyfilmer (hör av er om ni vill veta vilka de har/inte har) 
- Gunggrejer till gungställningen 
- WiiU-spel (gärna något mer Just Dance, har 2016 nu, eller ngt annat) 
- Kaplastavar
- Byggleksaker, t.ex. Brio Builder, Geomag eller annat 
- Bärbar DVD eller Blu-ray till bilen
 
 
...och så jag (önskar mig egentligen en utbyggnad och/eller ett uterum, men det är i dyraste laget, haha!)
- Presentkort på Hårloftet
- 10-kort på simhallen 
- Presentkort på massage i Rödeby 
- Bra böcker, gärna självbiografier eller deckare (gärna pocket) 
- Presentkort på InterSport (nya löparskor behövs) 
- Träningskläder & kläder stl M, alternativt presentkort till det 
- Boken "Muskelmat" 
- Smyckeskrin med ordentligt med fack
- Presentkort på NetonNet (till en ny dator/objektiv till kameran)
- Smartphone midjeväska
- Necessär
- Pengar till en ny cykel, alternativt en cykel, haha! (tänkt köpa mer landsvägscykel/racer)
- Stavmixer med tillbehör (typ visp, "skål" m.m.)
- Fjällräven kånken ryggsäck
 
 
Tillsammans önskar vi oss
- Roliga aktiviteter att göra ihop, allt från Lisebergsdag, en dag på Barnens Gård, Äventyrsbad eller Leos Lekland till betydligt mindre och enklare saker
- Roliga sällskapsspel 
- 10-familjekort på simhallen / utebadet i Rödeby
  

Träning vecka 15

Förra veckan blev det lite bättre med träning igen, men jag fick hoppa över yogan vilket kändes lite drygt. Måste få till två yogapass denna veckan! 

Måndag: Långa löpbandsintervaller. Körde lite uppvärmning med gång och jogg ett par minuter, sedan 5-minutersintervaller på 11, 11, 11.5, 11.5 och 12 km/h. 2 min gång mellan intervallerna. Körde sedan 2 st intervaller på 2 min/st på 13 & 14 km/h med en minut gång mellan. Avslutade med lite jogg och gång igen. Blev totalt 7,5 km. 
Tisdag: Styrketräning för överkroppen från Styrka för kvinnor, steg 2. 
Onsdag: Vila 
Torsdag: Promenad 10 km. Gick tillsammans med mamma. Måste komma ut och gå oftare, så skönt! 
Fredag: Styrketräning för underkroppen och mage från Styrka för kvinnor, steg 2. 
Lördag: Cykling 12+12 km. Första cyklingen till jobbet för i år! Hade ont i rumpan som tusan på hemvägen, men är ju faktiskt ett väldigt skönt sätt att ta sig till jobbet. 
Söndag: Vila 

RSS 2.0