5 nov 2009 - Ullared
Nu har jag ork att skriva ett litet inlägg =)

I måndags hade Meja alltså premiär på storlek 62. Liiite tältvarning var det på kläderna, men det funkade i alla fall. Tänkte att hon måste ju hinna använda allt fint hon har i den storleken några gånger innan det blir för litet. Det kanske bara säger poff nu så har hon gått upp ett helt kg till eller något. Kvällen till ära fick hon på sig sin fina dress + förklädesklänning från PoP när vi skulle till Stiffe och Julia på inredningsparty. Hon fick ju det av dem i nyföddspresent =)

Inredningspartyt var trevligt, köpte dock inget eftersom jag ska ha ett själv om 2 veckor, kändes lite onödigt då...




Tisdagen tog vi det bara lugnt på förmiddagen och sedan åkte vi in till stan. Jag skulle gå till People för att fråga lite om pris o.s.v. på tatueringen jag ska göra, men såklart hade hon som gör dem redan gått därifrån för dagen så fick vänta =( Hon skulle ringt igår men fick inget samtal. Får väl se om det kommer idag i stället. Därefter gick vi och fikade med Lisen på 1344, blev en räkbaguette och sen syndade jag lite extra med varm choklad! Nu när jag varit lite småsjuk har jag INTE brytt mig om att äta ordentligt, träningen har ju oxå legat nere. Fr.o.m. idag är det dock skärpning som gäller!
Fler 62-kläder provades på lillan, denna gång ända från Gap i USA som hennes snälla mormor köpte när de var där i våras :)
På kvällen bar det av utan Meja på ännu ett party, denna gången innehållande smycken. Var mycket trevligt och faktiskt billiga grejer. Två julklappar beställdes oxå =)
Efter hemkomst på kvällen ställdes klockan på 03:45 och jag hade självklart stora problem att somna bara för jag visste att jag skulle upp så tidigt! Måste ju tacka min älsklingssambo också för han hjälpte mig och fixa matsäck, mackor med stekt ägg. Puss på dig! :)

Det gick lätt att gå upp i alla fall och Meja vaknade också och åt innan vi körde, skönt det! Sov sedan hela vägen i bilen =) Vi stannade och fikade i Värnamo (vi; jag, min mamma & min styvmamma) och var framme vid Gekås i Ullared en kvart efter de hade öppnat. Var alldeles lagom med folk och höll sig hyfsat så hela tiden vi var där faktiskt. Det var jättekul och hittade massa bra grejer. Köpte detta:

  • Lära-gå-vagn i julklapp till Mejis
  • En leksak man kan stapla o greja med oxå till julklapp till henne
  • Massa scrapbook-grejer (shiiit vad billigt!!)
  • Fotoalbum
  • Julklappar till några andra också, men det kan ju inte avslöjas
  • Födelsedagspresent till M
  • Ram till Meja
  • Pipmugg -||-
  • 2 lampor
  • Kalsonger, strumpor & ett skinnarmband till M
  • Julklappspapper
  • 1 par baggyjeans

Aa, de var nog det mesta. Här kommer lite bilder från dagen  igår och i morse! just de ja, köpte ju sån grej till henne att sitta på i badbaljan med nu när hon rör sig så mycket i vattnet, man tappar ju taget ;)






Dagens kläder blev oxå i stl. 62, som hon fick av sin mormor förrförra veckan - en mimmi-tröja och röda tights från KappAhl, jättesött!

P.S. Måste ge min dotter en stooor applåd för gårdagen, hon var snäll! Sov hela vägen upp, utom sista 10 minutrarna då hon åt. Sedan var hon glad en stund i bärsjalen innan hon slocknade igen. När hon väl vaknat var hon oxå på strålande humör. De sista tio minutrarna på hemvägen var dock inte roliga, men det förstår jag med när man åkt bil i sammanlagt 7 timmar!

 

Melinda

Snacka om full bil! Vill också åka dit juu, men dock utan barn ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress