12 okt 2009 - Kärring! >.<

Förmiddagen idag var bara lugn och mys för mig och Mejis :) Satt här i fåtöljen och gosade, och medan hon sov påbörjade jag broderingen av hennes ena NallePuh-tavla som jag köpte under graviditeten :) Kom en bit iaf, ansiktet, tröjan och halva ena armen. Tänkte hon kan få den i julklapp sen :) För hon bryr sig nog såå mkt om sina julklappar i år ;)

I alla fall, i helgen har Meja totalvägrat bröstet några gånger när hon varit hungrig,  och ett par dagar dessförinnan har hon som sagt inte verkat mätt på min mjölk heller. Det är väl antagligen det hon har insett, att hon inte blir så mätt på det. Såå, idag på BVC fick vi en mindre trevlig upplevelse...
När vi kom dit fick vi komma in med en annan sköterska än "vår", och kände direkt hur otrevlig och överlägsen hon kändes. Menmen, tänkte jag, ska ju ändå bara väga. Hon hade gått upp jättebra idag gumman, 375 g på två veckor =) Så nu väger hon 4850! Sen frågade hon hur det var med maten, och jag sa hur det varit de senaste dagarna. Jaha, sa hon, då får du amma varannan timme då så du får igång mjölken ordentligt. Eeh, jaha, men hon blir liksom inte hungrig efter 2 timmar, utan efter 2 minuter igen...sa jag. Men det var inga problem sa hon, bara amma så ofta hon vill så fixar det sig sen.. Jojo du. Möjligt, men jag får amma konstant i så fall, och hon blir ju vansinnig när det börjar bli tomt.
I alla fall så skulle jag amma Meja i väntrummet sen eftersom hon började bli hungrig, men ack vilket misstag. Precis som igår så vägrade hon och gallskrek, och ut kommer kärringen och ska "hjälpa till". Jag tänkte ju bara ta upp ersättningen och vattnet jag hade i väskan och ge henne... Så hon sätter sig och vrålstirrar på min bröstvårta (bara där har hon överskridit min gräns genom att inte ens fråga) och säger att det är bara och tvinga henne. Sen trycker hon Mejas huvud mot mitt bröst samtidigt som hon spjärnar emot, så det såg väldigt hårdhänt ut. Efter en stund kommer vår vanliga sköterska ut och undrar vad som står på när Meja skriker så, och kärringen säger: - Vi försöker bara få Meja att förstå att hon ska äta på bröstet. Hon försvinner sedan och "vår" sköterska kommer och sätter sig hos mig. Hon ser väl hur uppstressad jag är och tar Meja medan jag fixar ihop ersättningen och berättar hur det ligger till. Den underbara människan försökrar mig om att om Meja vill ha det så så är det bäst så. Orkar jag pumpa lite så okej, men det är absolut inget tvång. Jag som två sekunder tidigare kände mig som världens sämsta mamma när kärringen försökte få mig att fatta hur livsviktig amningen är, kunde andas ut igen. Det är faktiskt bättre för både mig och henne om hon blir mätt och nöjd, än hungrig och skrikig av amning... TACK OCH LOV att vi har henne som BVC-sköterska.

Dörefter blev det handling och när vi kom hem och jag satt Meja utanför vår ytterdörr för att springa ut och hämta resten av grejerna sitter hon såhär när jag kommer tillbaks :P Sa inte ett ljud, bara log när jag drog upp mössan igen ;)







När vi hade packat in varorna blev det matlagning. Idag blev det texmexburgare med fetaost, grönsaker och vitlöks-cremefraiche och Mattias fick även råstekt potatis och grova hamburgerbröd till. Gott var det! Haha sötungen tyckte verkligen det var superkul att se oss äta (de nedersta bilderna). Knassboll!
Nu har vi kollat en film, Felon, mycket bra var den! Meja somnade hos mig vid 22-22:30 någon gång, efter att ha suttit o glott på nästan hela filmen. Nu sover hon gott och vaknar antagligen inte förrän framåt 6-halv7. Sovgott alla! Puss o hej

Jenny

Usch vad dem är hemska, man ska alltid göra det som känns rätt och du är den som känner din dotter bäst. Hon har inte med o göra om du ammar eller inte, dumma tant:P Tur att du har en annan i vanliga fall. Jag bytte ju BVC för jag va trött på att få höra att Tuva inte får någon mat osv. Men att hon hade celiaki (livslång gluten), nä de tänkte dem aldrig på. Puckon!

Kram

Shannara

GAH... Vilket pucko... Ja gud... Vissa tror att det är oki att bete sej hursomhelst. suck

sahra

åh va jag hatar denna amningshysteri! jag hade blivit vansinnig om nån gjorde så mot mig.. kan du ju försöka tvinga kärringen till att äta nått hon inte vill ha.. ne usch fy och blä. hs meja blir mätt så spelar de väl ingen roll vart de kommer ifrån.. morr..

Maliiin

Vilken kärring! Tur att ni inte har henne hela tiden då!

Linda

Näe fyy faaan vilken hemsk och konstig människa :o Henne skulle jag verkligen inte vilja träffa! Skönt att den ni har är så svslappnad :)

Alfva

Äh dumma tant! Så kan man ju inte bete sig! Har samma problem som dig med amningen, men hon vill inte ha ersättning heller tyvärr! :-(

Zandra

Vilken tur att "den goda fen" kom ut i tid. :)

Vad fin du va i håret föresten! :)

Hanna

Ja, varför kunde du inte komma till combaten då?

USCH vilken kärring ni haft..stackare.

Hoppas ni mår bra ändå :)

Hör av dig om vi kan ta en fika snart :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress