16 okt 2009 - Bebisträffar
Bion i tisdags var jättebra!! Vi såg filmen Surrogates med bl.a. Bruce Willis. Jättebra verkligen, rekommenderas! Snutt hade varit så duktig hos farbror/gudfar, lite tröttgnäll bara.

Igår förmiddag plockade jag litegrann här hemma, sen åkte jag och Meja genom skogarna hem till Jenny, Lucas & Tuva ;) Jag har under 10 dagars tid här hemma haft en surdeg på...vad säger man?! På surning?! :P Aa ni fattar... Bakade till kakan igår och oj så god den blev! Massa onyttigheter i ;) Den heter Herman och är en "kedjedeg" kan man väl säga, man delar upp degen när den surnat klart och delar ut 3 st till kompisar el. dyl., så Jenny fick sig en liten deg av mig igår =) Mamma och moster ska få varsin idag, sen har jag 3-4 st om någon vecka igen, bara att anmäla sig ;)
I alla fall, blev fika med "Herman" & moccarutor som hon hade, gott! Sen massa bebisprat osv såklart ;) Lucas är bara ca 2 veckor äldre än Meja. De brydde sig inte så mycket om varandra än, men Lucas pratade lite och Meja log tillbaks iaf, alltid något ;)



Därefter blev det stress, hem och snabbslängaihop en ugnsfalukorv med färska chaminjoner & paprikachili-cremefraiche, in med den i ugnen, packa träningsväskan, slänga i mig lite råkostsallad, stå & stampa vid ugnen en stund så falukorven skulle bli klar snabbare, sen i med lite av den i en burk och ut i bilen med mig, Meja som var tjurig för hon fick sitta i bilstolen, träningsväska & matlåda. Hämta upp kusin på vägen & körde liite för snabbt in till stan där Mattias väntade på gymet och tog över Meja. En puss i farten & in och slänga på sig Yogakläderna =) Seen blev det lugn, det passet är så jäkla skönt, och jobbigt på vissa delar! Duschade och bastade där inne, åt lite falukorv i bastun, haha ;) Sen hem till mina gull igen =) Åt lite mer i lugn och ro väl hemma...

Idag är det fullbokat. Ska hem till mamma en sväng, sen en stund på föräldragruppen, sen babysim, sen träning och sen hem och äta något o fredagsmysa lite =) Ha en bra fredag alla! Är Meja inte van vid andra bebisar efter idag så vet jag inte ;)

Nu sitter Meja o kollar på Tweenies på barnkanalen & jag äter mina lchf-pannkakor. Faktiskt riktigt goda!! :)


Alfva

Hon gillar sin tv alltså?

Jag försöker få A att sluta titta på tv och leka med sin prasselbok eller sin snutte istället. Fruktlöst verkar det som. Tvn (som inte är barnprogram) är ju mycket mer intressant. Ikväll sjöng hon i kör till Idol. Lite surt dock.. ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress