27 okt 2009 - IKEA

I söndags kväll blev det BodyCombat för hela slanten! ...och ty fusan så bra det gick!! Körde på 100% hela tiden och Linda var superduktig på "hållandet" av passet. Klarade alla armhävningarna på tårna med, mhm! Eller ja, alla och alla, men de enkla som man "ska" göra på tårna. Träningen ger i alla fall resultat, melike! 
Kom sedan hem och mös med min lilla familj :)

Igår vaknade jag och Mejisen upp till ännu en gråtrist dag, så vi (jag) bestämde oss för en IKEA-tripp! Alltid trevligt, synd att det är så dyrt att gå in där bara, hmpf! Blev en hel del shoppat i alla fall och var faktiskt mysigt att vara iväg bara hon och jag.
Blev ju gröt med på morgonen där och hon var överlycklig :) Bara log och babblade hela tiden! Sen väl på IKEA tog vi lunch då hon började bli hungrig/gnällig precis lagom tills vi kom till restaurangen. Hon satt i en stol och fick ersättning, och jag åt lax med grönsaksmedaljonger och grääslökssås. Var så skönt att bara gå där i sin egen takt, titta på det jag ville titta på, i den takt jag ville. Meja hängde framåt i bärsjalen för första gången och tyckte det var superskoj. Efter lunchen blev det blöjbyte och sen vände jag henne mot mig och hon sov som en stock resten av shoppingen.


Såhär fin blir man när man äter gröt! och mätt och glad förstås :)


IKEA:


Ursäkta mig, jag har haft problem med klåda i ögonen nån vecka, därför jag ser ut som ett spöke!


Sen 6 genomskinliga tallrikar och farsdagspresenter, eller del av dem. Men de tänker jag ju inte avslöja vad det är förstås =) Blev alltså en del inköpt ;)


 

 


Åkte sen och lagade mat till pappa, Ewa och sambon hos pappa & de, spagetti och köttfärssås, blev helt ok. Jag åt liiite spagetti för kolhydratuppladdning innan jag skulle in och gyma, jojo, Mattias mådde kass när vi kom in, yr och illamående, antagligen stress från jobbet, så efter 5 minuters cykling var det bara att bege sig hemåt igen! Eller jag åkte till pappa & de igen där Meja var, och stannade där och tittade på när Ewa målade väggen, fikade och babblade. 

Meja har de senaste kvällarna lyckats bra med att somna själv i vaggan, utom igår... Jag som försöker få till lite rutiner i hennes liv nu har lagt henne där och gett kvällsmålet, bara tagit upp henne för ett rap och sen har hon somnat efter lite vaggning där i. I lördags kväll trodde jag aldrig hon skulle somna men efter att ha legat där och gnällpratat i 20 minuter eller så så slappnade hon av och somnade.  :) Igåt var det likadant men hon kunde inte slappna av, somnade och vaknade om vartannat så till slut fick hon sova hos oss i stället. Synd astt hon somnar så sent om kvällarna, annars hade man kunnat kämpa lite mer med det. Nu går ju hon och lägger sig med oss vid 23, och då har jag inte ork till det. Ska försöka ändra det gradvis så vi får lite egentid på kvällen så småningom.

Hittills idag har jag tvättat lite, håller på att sortera in IKEA-grejer, ska laga mat, fika hos Ewas mamma som fyllt 80, och sen BodyCombat, längtar ;)

Erica

Oj, att du "vågade " på IKEA själv, så långt har jag inte vågat ta oss än haha! Duktig du är med träningen, visst är det skönt att känna igen sin kropp iaf lite och orka röra sg ;) Kram

Cattis

va kul att börja med gröt, Har jag inte börjat med än, kanske man ska testa snart eller vänta tills 4 månader ??

Melinda

Fina saker ni köpt :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress