100413 - Internet :D

Woho, när jag kom hem från praktiken idag fanns det ett stycke fungerande bredband hemma :) Nu kan det alltså bli lite uppdateringar igen! Har ju saknat er ;) ...eller saknat bloggen iaf.

Det har dock inte hänt så hemskt mycket att skriva om, eller jo, men det går ganska snabbt att dra ;) Förra tisdagen hade vi alltså introduktion på praktiken och mycket tid har alltså spenderats på avd. 45 / MOA sedan dess. Det känns jättebra, man känner att man klarar mer och får mer och mer ansvar för varje dag. Förutom det vanliga avdelningsarbetet med blodprover och omvårdnad har jag även fått vara med på några undersökningar, ett EEG som undersöker hjärnans aktivitet, ett ultraljud av kärlen på halsen, och idag en gastroskopi (=går ner med en "kameraslang" genom munnen till magsäcken & 12-fingertarmen och tittar efter sår m.m.). Det känns i alla fall bra, jätteintressant tycker jag! Går med undersköterska nu de första veckorna (3-5) och jag trivs super med "min", det är ju med en himla viktig del.



Bild lånad från Handboken









Meja fick även tand nr. 4 i onsdags förra veckan, nere bredvid de 2 i mitten.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress