- "Flick"- & "pojk"-kläder
Alltså jag blir så trött på den här debatten så jag kan spy. Den ena säger att barn ska ha bara "könsneutrala" (vad nu det är) färger, d.v.s. inte rosa och blått, bara annat. Den andra säger att joo, flickor ska ha rosa och rysch-pysch och pojkar ska ha blått och bilar. Nästa säger att alla ska ha allt, d.v.s. både flickor och pojkar ska ha både rysch-pysch och bilar. Varför kan inte alla bara få bestämma själva så slipper det bli sånt tjafs om allt?! De som vill klä sina (små, när de blir större ska de så klart få bestämma själva!) barn i rosa gör det, de som vill ha färger klär dem i det, och de som vill klä dem i blått gör det.

Vi klär Meja i allt möjligt, hon har både lite mer "pojkiga" kläder, lite mer "flickiga" kläder, och färgglada. Jag älskar egentligen färgglada barnkläder i grönt, orange, turkos o.s.v. men såna kläder är tyvärr ganska ofta dyrare! Dessutom har Meja fått mycket av sina kläder av släkt och vänner, och många har köpt mycket rosa & gull, framför allt i början. Jag tyckte sånt var jättesött förut, men har tröttnat en del på det. Däremot använder hon ju ändå sånt hon fått, vilken färg det än är =)

Jag gillar väl kläder som är ganska neutrala, men jag sätter ändå gärna på Meja en klänning/kjol i någon fin färg, vilket jag personligen inte hade gjort på en pojke. Hade pojken själv velat ha en klänning/kjol när han blev äldre hade han såklart fått bestämma det själv.

I alla fall, det jag ville ha fram var - SLUTA LÄGG ER I VAD ALLA ANDRA VÄLJER, alla klär väl sitt barn i det de tycker är fint/bra! Tack för mig =)


"Flickigt" & "pojkigt"



Min favorittyp av barnkläder, mycket färger & sköna kläder =)
Malin

Håller med.

Så fort Saga inte har rosa på sig så tror folk att det är en pojke bara för det.

Jag hade med mycket rosa innan, nästan alla kläder var rosa men nu finns det så himla mkt annat fint att köpa, som inte är rosa som man hellre väljer. :)

Jag hade själv inte velat ha en enfärgad garderob, haha.

Josefine

Jag håller med dig! En sak jag är ganska säker på är att mitt barn iaf INTE kommer ha för mycker gull/lull och Hello Kitty. Eftersom jag inte gillar det. Blandat, så den kanske får upp ögonen för sin EGNA smak och inte bara min.

cattis

Riktigt bra inlägg o jag håller med dig till 100% Jag kan läätt klä min son i ila (inte ljuslila) älskar färger..Hade jag fått en tjej hade hon inte varit gull gull utan hon skulle vara bekvämt kläd precis som Jonathan varit. Jag tycker rosa & ljuslila är för mycket tjej för min del. Men jag ser inge fel i blätt & grönt på tjejer.

Sara

Håller med! Personligen skulle jag ju inte klä Hugo i klänning eller kjol, men färgmässigt spelar det väl ingen roll. De ska vara sköna och bekväma för Hugo och jag ska gilla dem (han bryr ju inte sig så mycket än).



Tycker att du lyckas väldigt bra till Meja iaf, hon har ju jättefina kläder =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress