101220 - Tillbaka till verkligheten
Jag fick ju vara med på luciatåget Mejas förskola hade under luciaveckan, och det var så fint att se så =) Meja sjöng inget, satt bara i vagnen och tittade storögt på alla människor som tittade på henne, och vinkade lite till mig emellanåt. De äldre barnen sjöng jättehögt, i alla fall vissa delar ;)



I torsdags morse var det dags att komma tillbaka till verkligheten igen, ingen hotellfrukost, inga goa tjejer för att liva upp stämningen, och så till skolan för att känna att jag låg efter ;) Meja somnade sent på onsdagen så henne fick jag dra upp i princip sovande, stoppa i lite frukost och ta med till dagis.

På eftermiddagen var det så underbart att komma dit och hämta henne & se henne stå där och ropa "maaamma" för full hals när jag kom :) Blev en myseftermiddag för oss, lite bad för henne, filmtittning m.m.


Hade lite "fota-Meja-abstinens" efter luciaveckan, så det togs ca en miljon kort där i badet ;)

I fredags hade vi handledning i skolan med vår handledare nu till projektplanen. Var skönt att känna att vi kunde komma igång lite ordentligt, och hon gillade vårt ämne =) Vårt syfte kommer vara i stil med "att belysa sjuksköterskors upplevelse av att bemöta & behandla barn utsatta för trauma inom akutsjukvården". Detta eftersom vi grundutbildade sjuksköterskor inte har någon vidare utbildning inom just barn, vi vill se om man känner att man verkligen har kompetensen för det.

I lördags hade vi planerat in julgodisgörning med pappa + sambo, så när vi hade vaknat vid 9 (jag & Meja, M jobbade :P) och tagit det lite lugnt begav vi oss dit. Vi gjorde rocky road, mjölkchokladkola, knäck och wienernougat, allt blev supergott. Kommer recept i ett eget inlägg!



På kvällen var det lite 40-årsfirande för min styvpappa som fyller år imorgon. Hela släkten på både hans och mammas sida hade lagt ihop till en vräkig kaffemaskin, så vi hade köpt lite hela kaffebönor, kaffeburk och lite tilltugg på T-boden, hoppas det var uppskattat =)



När jag var iväg hade även Mejas dagisfoton äntligen kommit, och de blev jättebra (i alla fall det enskilda, gruppfotot blev väl sådär).


Lite konstig vinkel med kameran när jag tog kort på det, men iaf =)

Meja har somnat sent (tidigast 22) varenda kväll sen jag kom hem. Hon bara vägrar! Detta har resulterat i sovmorgnar/en Meja som får väckas till dagis. Sådär kul, sen är hon vansinnig hälften av tiden, och underbart glad den andra hälften. Trodde hon skulle vara supertrött när hon var på förskolan idag, men icke. Somnade efter 23 igår och har hostat halva natten, men hon hade varit superpigg ändå. Konstiga unge!

Hon har börjat prata massa mer bara sista veckan med, så det hon säger regelbundet nu är: mamma, pappa, mormor (till både mormor & farmor), Liina (moster Evelina), Li Neea (faster Linnéa), meeee (mer), mina, hejej (hejhej), tatack (tacktack), mm (ja), namnam, oj, titta, dä' (där). Sen är det vissa saker hon har sagt någon gång och sen inte mer, så det räknar jag inte. Idag på dagis hade hon även sagt "Jag me" och "bajsat". Duktiga lilla tjej! ♥
Alfva

Herrejisses vad hon är lik dig på dagiskortet! Fina lilla Meja!

Alfva

Har du gjort sån i ugnen då och det blev bra? :o Jag som började ge upp tanken ju.... !

JL

Fina bilder! Väntar med spänning på recepten :P

Melinda - Mamma till Maja ♥

Guuud så söt hon är! Dagiskortet blev superbra! :)

Emma Viklund

Jättefina bilder :) Så söt hon var på dagiskortet :)



Sv: Yes, jag kom ju på hur man gjorde hehe :D

Linda

Mmmums recepten vill jag ha!!

Visst är det kul med alla ord som kommer! Jag har tyvärr oxå en arg och envis kille emellanåt, mest är det skratt och bus ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress