- Crank's müsli

Har fått recept på denna suuupergoda müsli av Mattias mamma. Är lite i stil med typ Start eller ICA's crunchy. Alltså lite onyttigare än vanlig müsli, men tycker man inte om det så... ;)



12,5 dl havregryn
2 dl solroskärnor
2 dl hackade nötter (jag hade hasselnötter)
2 dl vetegroddar
3 dl kokos (jag tog inte riktigt så mycket)
½ dl sesamfrön
1 dl råsocker
½ tsk vanlijsocker
½ tsk salt

Blanda allt i en bunke.
Häll 1½ dl vatten i en annan bunke och blanda med 1 dl rapsolja. Häll över de torra ingredienserna och blanda ihop allt. Häll i ugnsform och ställ in på 200*C. Rör runt ca var 10:e minut tills det torkat och är gyllenbrunt. Det tar ca. 40-45 minuter.
Detta receptet går verkligen att variera i all oändlighet! Lägg till, ta bort, byt ut... :)

Linda

Mums säger jag och min familj!!! Jag slängde ihop denna igår kväll och vi njöt den till frukost idag! Såååå gott! Tack för tipset!



/Linda

Sussi - 22 år, mamma & student!

Denna gången gjorde jag med bara ½ dl råsocker och på fiberhavregryn, blev jättebra =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress