- Hus, barn, skola...
La till en ny kategori för att kunna skriva av mig lite när det behövs =)

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu ang. framtiden. Bli inte rädda nu, inget negativt ;) Men massa om hus, nästa barn, skolan o.s.v. Jag skulle på ett sätt gärna försöka få ett barn till nu, men hallå, skolan... Och sen är Meja faktiskt fullt tillräcklig ibland med ;) Men jag menar, jag har redan varit mammaledig från skolan en gång, och det var ju planerat så. Jag tänker dock inte vara det igen, jag vill ju bli klar någon gång med. Jag är däremot riktigt stolt över mig själv att jag gick tillbaka till skolan igen efter en termin som jag sa hela tiden, det var så många som sa att det inte skulle gå. Men iaf, sen efter skolan då? Då måste jag ju få jobb med, och jobba ett bra tag, innan man kan få en hyfsad föräldrapenning igen...så när?? =/ Jaja, det blir nog bra hur det än blir. Barnen verkar ha en förmåga att komma till när de själva känner för det, det gjorde i alla fall Meja - och hon kunde inte tajmat det bättre!

Sen börjar jag även bli väldigt hussugen. Visst, vår lägenhet är superfin, och stor, och vi har uteplats och så. Men det är just det att det är en lägenhet. Jag vill ha något som är mitt eget, eller ja, vårt eget såklart ;) Kunna gå ut i sin egen trädgård, kunna göra i ordning som man vill (inte beiga tapeter i sovrummet :P), betala pengar till sig själv. Vi hade dessutom nästan bott billigare i ett relativt billigt hus än vi gör nu. Sen är det ju iofs allt det där oförberedda som tillkommer, har man lite otur så... Jaja, vi får se när det kommer, förr eller senare är det vårt hus som dyker upp. Här eller i Rödeby =)



Giftermål är det däremot inte ens någon mening att tänka på för min del. Den bollen ligger på M:s planhalva & jag lär få vänta... ;)
malin - mamma till nova ♥

Hej!

Jag har också läst din blogg tidigare :)

Visst kan du få det, novisen är lösenordet.

Ja precis! Bara vänja dem vid det så får man se hur det går :)

Ser att det är nära till 1 årsdagen. Vad kul!

Då har ni fullt upp med planering av 1 års kalaset förstår jag? :)

Fröken M

Härligt med en ny mamma blogg att följa ! Hit kommer jag tillbaka, ha en skön dag =) kram

Fröken M

haha... å vart ska man skryta om inte på bloggen ! Vad ska ni hitta på idag ?

Emelie

Man ska nog inte försöka att planer så mycket. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig hehe =) Men det låter ju ganska smart att iallafall bli klar med skolan först, fast din mammapenning som du har nu behåller du ju när du pluggar så inte behöver du jobba så mycket efter det.

Fröken M

det blev lunch på stan och senare ska vi hem till goda vänner och grilla. Idag är en bra dag =)

malin - mamma till nova ♥

Ja visst äre det, jag tror jag började 2 månader i förväg med planering av Novas 1 års kalas. Det gäller att vare ute i god tid ;) Hehe.

Vad är det du pluggar till?

Emelie

Så länge du skriver in dig på arbetsförmedlingen dagen efter pluggandet tar slut så behåller du din mammapenning (SGI) om du inte skulle ha nått jobb då så klart. Hehe men som sagt blir ju aldrig ändå som man tänkt sig ;p ni är ju fortfarande unga och har all tid i världen =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress