100719 - Skånehelg
Nu är det måndag igen. Men vet ni vad? Det spelar ingen roll, för nu har M semester :D

Såhär svart var det på himlen innan det började åska i lördags:


När vi hade gjort oss klara på morgonen så begav vi oss hem till mamma o co. och packade in oss i bilen och körde. Drygt 2 timmar senare var vi framme hos min styvpappas föräldrar (mina syskons farmor & farfar) där helgen skulle spenderas. M jobbade i lördags förmiddag, så honom lämnade vi hemma ;)
Framåt kvällen blev det middag där med de andra i släkten, då syskonens gammelmormor ville bjuda oss alla på mat. Det blev grillat, ugnsstekt nypotatis, sallad & sås, SÅ gott! Meja hade perfekt sällskap av syskonens kusin Selma som är 3 år & sprang omkring med henne i handen halva kvällen. En viss liten Meja vägrade sedan somna, men 22.30 gick ögonen igen ;) Jag somnade oxå ett tag senare, men sov sådär. Liggunderlag är inte att rekommendera på golv, bättre utomhus där det är gräs under!




Igår morse blev det frukost för att sedan bege oss hemåt igen, där vi var glada att träffa M och så blev det korvgrillning hos mamma o co. Tack för mat och husrum i helgen! Jag och Meja har haft mycket trevligt :)

På kvällen igår skulle vi ner till M:s föräldrar eftersom de skulle byta bränslefilter på skitbilen. Kunde vi inte bott lite mer centralt så det hade räckt med en bil? =( De går ju ändå bara sönder hela tiden... Nu har vi i alla fall 2 välfungerande bilar igen, för tillfället iaf. Första gången på över en månad!
I alla fall så sprang Meja omkring här med sin lära-gå-vagn innan vi skulle iväg så jag tänkte att då får hon väl gå med den ner då! (Är väl ca 500 m eller så). Hon var så duktig lillsnuttan, gick det mesta, men fick åka vagnen vid stora vägen bara. 

 



Hon har faktiskt börjat vandra iväg lite mer på eget initiativ nu! Det är inte så hemskt många steg, men det blir oftare & oftare. Får väl se om hon går till på fredag, då min lilla snutta blir 1 år.

Blev lite muffinsbak igårkväll sen inför kalasandet i helgen. Har en del att baka nu i veckan, men jag tycker mest det är kul att fixa med sånt =)

Nu är M iväg och tränar. Jag skulle följt med, men hade ingen barnvakt =/ Blir stranden när han kommer hem i alla fall =) Hoppas nu vi får lika fint väder de kommande 4 veckorna nu som det andra gänget haft de senaste 4! Sen är det dags för jobb, skola & dagis. Jisses, känns helt sjukt! Min lilla förskoletjej... :S

Just det ja, hon har förresten blivit en jäkel på att hantera skeden de senaste dagarna =)
Melinda - Mamma till Maja

Skönt att han har semester nu! Danne började jobba idag igen efter semestern ;(



Vad duktig hon är!

Maliiin

Vad duktig hon är med att hålla skeden själv och äta :)

Lina

så duktig hon är att äta själv :)



Jag ska plugga klart till usk, har redan gjort klart 50% och nu äntligen ska jag plugga klart och få min examen ;)



Lär ta typ 1 år eftresom jag jobbar samtidigt, men hey.. det får ta den tid det tar helt enkelt.



Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress