100321 - Duktig dag...
...okej, än har den bara varit halvduktig, men den ska bli duktig sen ;)

Igårkväll efter middagen gick vi ner till M:s föräldrar för att baka morotskaka då vi båda var så sugna på något. Gott var det! Dock så skulle den varit inne lite längre för den blev lite degig, ändå hade vi den inne 5 min extra. Här är receptet i alla fall, vi bytte dock ut valnötterna mot hasselnötter och hade bara fullkornsdinkelmjöl (inget sojamjöl).
De bjöd även på äggmackor, vilket iofs fick bli utan macka för min del, men det var gott i alla fall ;D Spenderade sedan kvällen där med att kolla på filmen Slumdog Millionaire som var lite konstig i början, men växte och blev riktigt bra!



I morse slog Meja på stort och vaknade första gången redan 10 i 6 :S En söndag?! Denna ungen förstår inte att det är skönt att sova, hon tror att det är farligt. Nästan alltid halvt panikslagen när hon förstår att det är sovdags. Men i alla fall, i morse...hon somnade tack och lov om hos oss efter en stund och vaknade efter 7 igen och satte igång och klättra på sängkanten och så som vanligt. Livsfarligt, snart ramlar hon ner! Hon höll på så typ en timme, sen plötsligt däckade hon på min arm :O Utan frukost eller någonting! Så jag och M fick sova vidare till 10 sen, sköönt! Sen blev det upp och äta frukost och därefter ut en runda med vagnen eftersom jag skulle springa lite, var skönt ute! Meja var jättesnäll, hon hade skrattat åt mig när jag sprang sa M :P Hon satt så snällt i sen vagn och tittade de dryga 20 minutrarna vi stod stilla.



Förresten har nätterna inte hållt sig riktigt lika bra som första natten hon sov i sitt rum, hon vaknade vid 3-4-tiden 2 nätter i rad och fick komma och sova hos oss, sen har hon vaknat tidigt på morgonen hela veckan. Hon som alltid sovit till typ 9, sista veckorna börjat vakna 8, och nu 7 :O Ändå somnar hon samma tid på kvällen som innan. Kanske ska börja lägga henne tidigare och se om hon vaknar samma tid ändå? 
Melinda - Mamma till Maja ♥

Maja har börjat vakna vid sjutiden på morgonen nu, inge kul ;/ för det tycker jag är alldeles för tidigt :P det spelar ingen roll för henne om hon somnar åtta eller tio på kvällen, hon vaknar ändå samma tid! hur länge har meja sovit i eget rum?

Elin

Åh, jag ÄLSKAR Slumdog millionaire! Såg den på bio första gången kanske var därför jag blev kär direkt ;-)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Okej! Jag vet inte när vi ska flytta in Maja i hennes rum. Vill ha henne i samma rum :P särskilt då hon gnäller då och då på natten, då vill man ha henne nära så man slipper springa över hela lägenheten.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress