100506 - Trötter!
Sorry för den hemskt dåliga uppdateringen! Det blir tyvärr bara ett kort inlägg idag med, orkar inte mycket mer. Jag är så fruktansvärt trött, mycket med praktik och en hemtenta som lämnats in nu i veckan. Sen är det lite annat runtomkring som tar mycket energi i huvudet med.

Praktiken går bra i alla fall, och vi mår bra i familjen :) Ska hålla bloggen så aktiv så den lever vidare nu de närmsta veckorna, sen blir det ordentligt bloggande igen fr.o.m. 5 juni eller när det är :)
Idag gick jag sista dagen med min undersköterskahandledare. Lite sorgligt är det såklart eftersom jag trivts så bra med henne, men så klart ska det bli kul att göra det jag faktiskt ska syssla med sen. Man har märkt nu att det är rätt stor skillnad i arbetsuppgifter mellan usk och ssk, mycket mer tekniskt arbete och så för ssk eftersom man har all medicindelning o.s.v. Undersköterskan är ju mer i patientnära arbete, och sjuksköterskan har mkt dokumentation och planering för patienterna o.s.v. Det bästa hade nog varit en liten kombination :) Såklart blir det ju alltid lite omvårdnadsarbete ändå.


Lillsnutt häromdagen! ↑
Hon har nu börjat dricka om hon hittar ett glas på soffbordet :P Haha sötunge! Det går jättebra för det allra mesta, men för en stund sen spillde hon vatten över hela bordet. Vi får se till så det inte är annat i glaset sa vi :P Haha! ↓



Blir inte så mkt bilder nu för tiden, M är lite dålig på att ta om dagarna ;)

Just det ja, sprang Vårruset igår, och jag är såå jäkla nöjd med mig själv. Trodde inte jag skulle orka springa hela (5 km) och trodde absolut inte jag skulle komma under 30 min, sprungit på kanske 33 förut, men jag sprang och sprang. När jag kom in på målrakan fick jag ett STORT leende på läpparna då jag såg att klockan inte var förbi 28 än. Spurtade allt jag kunde för att hamna under 29, och hamnade på 28.48, stolt! Nu är det Blodomloppet om några veckor, och då ska jag försöka pressa ner mig under 28!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress