- Avslöjande!
Ni kan få gissa själva vad det är jag ska avslöja för er ;)

I dagens tidning:



Ja, jag har alltså kommit med bland Karlskronas lucia-kandidater i år!

Förra tisdagen damp det ner ett brev i vår brevlåda där det stod att jag var anmäld (?), och att uttagningen var på onsdagskvällen. Jag övervägde först att inte gå dit, eftersom jag är lite äldre än de som brukar vara med, och för att det är lite jobbigt att gå på uttagning ;) Jag tänkte sen att vad har jag egentligen att förlora? Skulle jag komma med hade det ju varit en superkul grej att göra (sån där once in a lifetime-grej!) och skulle jag inte komma med så har jag förlorat en timme av mitt liv! Sen skulle kusin dit med, så vi åkte ihop =)

På uttagningen var jag först inte speciellt nervös (förutom eftersom de kollade väldigt skeptiskt angående min ålder då jag kom dit), vi fick gå på led med stora mellanrum och sjunga luciasången för juryn. Efter ett tags överläggning kommer de ut och vill höra 4 st igen, självklart är både jag och kusin med bland dessa, och då blev jag faktiskt nervös :P När de sedan hade valt färdigt så kom kusin med! Så glad jag blev! Bara det att de kom på ganska snabbt att hon inte skulle kunna vara med på fotograferingen och plötsligt ropas det på mig inifrån rummet där de satt. - Nummer 37? Du står som reserv, kan du vara med i stället? Så så blev det.

Fotograferingen till tidningen skedde morgonen efter, så jag fick smita från praktiken någon timme. När min handledare hörde varför lät hon mig gå utan minsta lilla protest (det hade hon nog i och för sig gjort ändå). Jag blev lite kinkig då de på Sydbild tvingade mig (och alla andra) att le med tänderna, vilket jag inte tycker gör sig på mig, men så fick det bli! När kortet kom i tidningen idag blev jag i alla fall positivt överraskad, inte fullt så illa som jag trodde! Tur att de är duktiga på sitt jobb =)





Om man vill rösta på någon gör man följande:

Skicka ett SMS med texten Lucia mellanslag kandidatens nummer till 72500
Skulle man vilja rösta på mig skriver man alltså Lucia 5

(SMS:et kostar 20 kronor!)
mamma

Klart man vill rösta på dig min älsklingsdotter (en av två...)!!! Lycka till!!! Puss

Emelie

Åhh va roligt =) Grattis! Jag ska rösta på dig så klart. Roligare med en lite mognare lucia kan jag tycka!

Kristin

Grattis,det är klart att jag röstar på dig som sjunger så fint

Josefine

Åhhhh vad roligt Sussi!! Vad glad jag är för din skull! Jag ska rösta! Självklart!

Maria [Fotoblogg]

Vilken söt blogg du har ;) Och lycka till med att bli lucia =)

Kajsa

Gud vad kul! :D Slänger iväg en röst på dig, skulle ju faktiskt vara kul om du vann! :)

eroooticaaa

Hej! Kolla gärna in min sex & kärleksblogg. Det kan ju vara kul med något annorlunda, roligt och lärorikt:)

Där skriver jag verkligen om allt, och jag har en massa kategorier som för henne/honom, mellan våra lakan, gästbloggare, sexnoveller, kontakta mig, veckans sexställningar, sextips, och massa mer:)

Elin

Men åh vad kul, du som sjöng så fint i klippet du lade upp förr! Hoppas du vinner, men annars - vad kul att vara med i ett luciatåg :-)

Anonym

Anonym

hejsan!



Undrar om det är någon som vill byta lite läsare? ;)

Alltså, jag undrar om någon vill byta en länkning? :)

kram på dig!

Alfva

Coolt! :)



Vad spännande!

Maria [Fotoblogg]

sv; tack så mycket ;)

Malin

Vad roligt!!!! :) Då ska jag rösta!!

Beatrice, mamma till Devin & gravid ♥

Vad kul! Hoppas du kommer med! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress