101122 - LadiesNight
I lördags började jag & Meja dagen med att vara hemma själva och mysa medan M var och jobbade. Åkte en liten sväng till syskonens skola på Öppet hus med innan jag åkte och lämnade Meja till M eftersom de skulle på 50-årskalas på Öland. Jag kunde tyvärr inte följa med eftersom jag, mamma & lite fler från jobbet skulle på LadiesNight på kvällen.



När jag kom hem kom jag på att jag för en gångs skull var hemma själv och hade massor med tid att göra mig i ordning. Därför åkte locktången fram.



På kvällen sen var det jättetrevligt, vi började med att "mingla" lite, sen var det middag bestående av kycklingfilé med en polenta-"bakelse", rödvinssås & sparris (sorry, hade redan ätit lite när jag tog bilden ;D) och till efterrätt en chokladpudding-bakelse som jag inte blev så förtjust i då den smakade för mycket choklad för mig.
Underhållningen var (så klart) förstklassig, Brolle är ju sjukt bra (+ bra ögongodis :P), och Andreas Jonsson sjunger inte heller illa. Måns Möller var betydligt bättre än på TV och hans kompis Steven Simmons undrar jag vad han gör bort sig i Cirkus Möller om?! Han var ju sjukt duktig!
Vi satt näsan precis vid scenen :)



I söndags började dagen med sjungning i kyrkan för min del, det gick helt okej (kommer in ett par videos på sångbloggen strax), och det var inte så mycket folk. Både mamma, M och Meja var i alla fall där som moraliskt stöd :) Haha, lite otippat att prästen mitt under godstjänsten gjorde reklam för mig som luciakandidat ;)

När jag kom hem började dagens roliga arbete, först städa lite i sovrummet, golvet och min ena byrålåda, lite i garderoben och så. Sen var det dags att börja på hemtentan som ska vara inne på söndag, uurk! Fy farao vad tråkigt det var, och det känns inte som jag kommer få ihop de 2500-3000 ord den ska vara på ;) Skriver i alla fall som barn som ska vaccineras, hur man ska bemöta om de inte vill / om föräldrarna inte vill.

Idag var det praktik igen, varit på ett första hembesök hos en liten nyföding och så. Var på mottagningen på vårdcentralen idag annars, och kom in ett barn som mådde jättedåligt, hade ont överallt, usch! :( Obehagligt att se!

Haha, kollade precis på filmen från kalaset i lördags, Meja och M:s kusin "Emiiia" hade tyligen jättekul ihop =) Det är så sjukt att se att de små faktiskt kan leka tillsammans och förstå varandra. De sprang runt och jagade varandra m.m. Sötnosarna! <3
mamma

Susanne - du var sååååå fin i lördags!!!

Men du det heter gUdstjänst - inte gOdstjänst;)!!! Puss

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress