- Kyckling- & nudelwok
Maten igår såg - som ni såg i gårdagens inlägg - väldigt god ut. Det var den också, och därför tänkte jag dela med mig av det mycket enkla receptet! :) Både jag, M & Meja gillade maten skarpt!

4-6 port. (blev 2 till mig, 2 till M och 1 till Meja)

1 kg kycklingfilé
ca 800 g wokgrönsaker
(vi hade Findus classic denna gången)
4 port ägg-/fullkornsnudlar
1 burk minimajs
ett par msk sweetchili-sås
ett par msk kinesisk soya
olja

Tina kycklingen om den är fryst. Skär den sedan i småbitar (tänk på att den är lättare att dela om den inte är helt tinad). Stek kycklingen i olja i wokpanna och ta sedan upp den så länge.
Woka grönsakerna i lite olja samtidigt som du kokar nudlarna någon minut kortare än det står på förpackningen. Håll på lite olja på nudlarna så de inte klibbar ihop, och dela dem i lite mindre bitar.
Häll sedan i kycklingen bland grönsakerna, och i med nudlar, minimajs, sweetchili-sås & soya. Om man inte har småbarn som ska äta maten kan man ta i mer av såserna, vi satte i stället fram dem på bordet så jag & M fick smaksätta mer själva. Blanda runt alltihop och woka till det en stund. Klart! 
Melinda - Mamma till Maja ♥

ååh, kycklingwok som är såå gott :)

när jag gör så blir nudlarna alltid i en enda stor klump typ ;/ det blir inte så bra fördelat!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Nej, det har jag inte, det ska jag göra i fortsättningen ;)

Alfva

Åh jisses, jag får fortfarande kväljningar från en nudelincident i Thailand med såna stora nudlar för 3 år sedan..



Fast det lät gott - borde provas med mindre nudlar! ;)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Du är utmanad ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress