100906 - Husmorsdag ;)
Igår förmiddag skulle jag ta tag i att plugga lite, komplettera sjukdomarna vi skrivit om innan eftersom jag har fått böckerna nu! Gick dock sådär eftersom jag inte riktigt visste var jag hade lagt motivationen. Satt mest och beundrade Meja, halvskrev lite ibland och sneglade lite på datorn emellanåt. Menmen, lite blev det gjort i alla fall! Framför allt så skrev jag klart vårt "manus" till presentationen idag. Språkpolis som jag är så åtog jag mig den uppgiften att sammanställa allt :P

Meja sprang omkring här och ville ut hela förmiddagen, så till slut skickade jag ut henne och M till rutschkanan så jag fick lite lugn och ro i alla fall, och de både åkte rutschkana och gungade massor =) Hon blir så glad när hon är ute sötungen!



På eftermiddagen gick vi ner till M:s föräldrar som hade gjort kroppkakor! Mums var det såklart, och mätt blev jag såklart, lite för mycket. M & hans syster gillar av någon outgrundlig anledning inte kroppkakor, så de åt köttfärspizza i stället, den såg dock inte så äcklig ut den heller.

kroppkakor
(Bilden är från när jag gjorde kroppkakor i våras)


Meja gick raka vägen till löpbandet när vi kom till farmor & farfar (nej, det var inte igång)

På kvällen var det ju då dags för bion, och jag tyckte den var bra! Tycker att det var en fin film, upplysande och väldigt rolig :) Det var lite kul med att man faktiskt var lite insatt i symtomen o.s.v., man visste lite vad man kunde vänta sig av huvudpersonen.

I morse vaknade Meja i precis perfekt tid, lite innan 7, och vi åt frukost och gjorde oss i ordning i hyfsat lugn och ro innan det var dags att åka till förskolan för henne, och till skolan för mig. Det var dags för oss att göra presentationen inför resten av basgruppen (om Aspergers syndrom) och det gick väl helt ok tycker jag. Såg att vi hade en särskrivning på ett ställe i PowerPointen när vi höll på, och jag blev så arg! :P Jag har ändå suttit och läst igenom flera gånger, jag blir tokig på sånt ;) Vi var dock inte ensamma om att ha något skrivfel.

Menmen, på hemvägen från skolan passade jag på att handla upp för veckan, så nu är det gjort med. Kom hem, packade upp, slängde i mig lite matrester från igår och tog mig sedan en promenad ner till dagis för att hämta upp Meja igen. 8-12 var hon alltså där idag. Förvånande nog somnade hon inte i vagnen på hemvägen, men väl hemma la jag henne i sängen och hon somnade själv! :O Det händer ju i princip aldrig, så vi får väl se om detta håller i sig. Var ju i och för sig längesedan vi provade nu eftersom det inte har fungerat innan. Vad glad jag blir om det skulle gå på kvällen med! Hon har i alla fall sovit 2½ timmar nu, så trött var hon i alla fall! Borde vakna snart.



Under tiden hon har sovit har jag roat mig med att göra köttbullar. Gjorde på en hel paket färs (1,6 kg) jag köpte idag (Billiga veckan, köpte t.o.m. 2 ;D) så det blev 120 köttbullar ;) Nu har vi för ett tag i alla fall! Räknade ut att det räcker nog till 3 gånger eftersom vi alltid gör mat till både kvällen och dagen efter. Gott ser det ut i alla fall, så nu inväntar vi bara tiden lite så ska det göras stuvade makaroner och köttbullarna ska stekas till lite, mums!

köttbullar hemgjorda

Nehe, nu ska jag ta tag i tvätten, ta in det som hänger ute, hänga upp det som ligger klart i maskinen, och köra igång lite nytt. Vika lite med =/ Får väl hålla på med det lite när Meja vaknat med, och så ska jag försöka plugga lite med, kanske kan få henne att roa sig själv en stund om jag har tur. Måste fortsätta med kompletteringen inför tentan, bara typ 10 dagar kvar :O
Sandra Ackefjord ♥

Kul att det är någon här ifrån som bloggar :D

jättesöt dotter du har!

Sara

Hugo har haft en period där det har varit jättesvårt att få honom att somna själv i sin säng och han har vaknat väldigt lätt. Som tur är så har det gått över nu och han somnar bra själv igen. Hoppas att det håller i sig för Meja nu.

Melinda - Mamma till Maja ♥

Här har du en till som iiinte gillar kroppkakor ;)



Mycket köttbullar! Vilken riktig husmor du är ;) Jag gjorde faktiskt köttbullar i förra veckan, för första gången ;P Jag gjorde dom i ugn, palla stå och steka ;) Hur gör du? Ser ut som att dom ska in i ugnen på bilden, och steker du dom lite efter dom varit de eller?

Alfva

Jag måste också ha ytterligare ett par, men täknte att jag väntar tills senare i vinter när A ska börja dagis.. :) Då har säkert andra vuxit ur sina och ska sälja billigt.. ;)



Själv har jag massvis med vinterkläder från förra året som jag måste sälja på Tradera. Sjukt jobbigt!

Elin

Äh, här såg jag ju att du skrivit om filmen ;-) Verkar sevärd i alla fall :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress