100912 - Lyxhelg
Ja lyx har det allt varit här i helgen, både matmässigt och sömnmässigt och vad gäller plugg (som alltså inte har ägnats en tanke åt ;D). Fotat massa har jag gjort i helgen med, så bered er på massa bilder!

I lördags morse vaknade Meja först vid halv 7 eller något sånt, men jag tänkte att neej, jag ska inte upp så tidigt en andra sovmorgon. Gjorde därför välling och satte igång Chuggington på TV:n i sovrummet och när jag hade halvslumrat en timme somnade hon faktiskt om :D Vaknade sedan båda två vid tjugo över 10! Det var minsann inte igår man sov så länge (med visst avbrott iofs). M var och jobbade till 12, så vi hann knappt märka att han var borta ens! Ingen middagssovning blev det alltså för Meja sen när hon hade sovit så länge.

Efter M hade kommit hem från jobbet var det dags att åka på kalas hos hans kusin som har fyllt 4 år nyligen. De hade precis flyttat till ett hus, och åååh vad hussugen jag är! Bara få göra och fixa som man vill, och ha ännu mer plats... Finns ju aldrig något som är precis som vi vill ha det med läge, pris, planlösning o.s.v=/ Men i alla fall, trevligt var det, och Meja hade med jättekul :)



Vi kom hem därifrån med en ny "häst" (se ovanför) till Meja som M:s kusin tyckte hon skulle ha eftersom hon tyckte den var så rolig medan vi var där och även med en hel massa kläder (framför allt ytterkläder) till Meja. Hur bra som helst! Vissa grejer var knappt ens använda! Förutom det på bilderna var det några par jeans & någon body.




På kvällen sen blev det mys med toast skagen (sällan vi äter det när vi ska ha ngt gott ;D) och sen kyckling och ugnsrostade rotsaker. Tog toasten rätt länge innan maten så vi kunde göra den extra stor! ;)





På söndagsmorgonen lyckades vi faktiskt få Meja att somna om likadant som på lördagen, och när vi vaknade igen strax innan 10 gick jag upp och fixade scones till frukost, så jäkla gott! Lyxade till det ordentligt med nybakade scones, varm choklad och så lite Valios vaniljyoghurt med sommarbär-smak :) Efter frukost blev det dusch för mig och Meja.




Resten av dagen höll vi alltså på med lilla hallen och rensa upp där (se inlägget nedan i kategorin "lägenheten") och det var så skönt att äntligen få ordning där inne. Nu ser man golvet ;) Man slipper klättra när man ska ha in saker i linneskåpet, och vi slipper ha vagnen i vanliga hallen!

På eftermiddagen tog vi oss ut på en promenad i skogen och jag tog med mig kameran för att försöka ta lite fina höstbilder. En hel del kort blev det tagna, men bara några som jag tyckte blev bra. Vill så gärna gå en fotokurs, men har för mkt annat, jag hinner inte =/ M agerade lite fotograf med och knäppte lite bilder på mig! Meja passade på en sova en timme i vagnen medan vi ändå var ute.



Hittade lite guld i skogen med, så på kvällen stekte vi upp det och åt på mackor :) mmm!

Kvällen middag blev ugnsstekt falukorv med potatis- och broccolimos, och OJ vad Meja åt. TRE tjocka skivor falukorv och massa mos till. Begriper inte var hon gör av allt! Hon älskar ju bara korv detta barn, på dagis förra veckan hade hon ätit 3 portioner när det var det ;) Äter alltid mycket då vi har det hemma med.

Idag är det ju måndag och alltså pluggdags igen. Fick lite ångest i morse över min anti-plugg-helg när jag insåg att det är fyra dagar kvar till tentan. Menmen, nu har jag i alla fall laddat! Mejas förskola är stängd idag, så hon fick följa med till skolan på basgruppsträff innan. Lite livlig var hon, skulle tända och släcka lampan hela tiden och hoppa ner till mig från en hög stol, menmen, det gick bra! :)

På hemvägen somnade hon i bilen, och nu när vi kom hem fick jag väcka henne för att ge henne lite lunch innan hon fick sova vidare. Bara det att nu efter maten har hon varit totalt omöjlig! Hon skulle inte ligga stilla i famnen hur trött hon än är, och ååh! Jag höll på att bli precis tokig innan då hon tog sin gose-katt och viftade med så att ett glas flög i golvet och gick i kras :S La bort henne i sängen i stället för att inte börja skrika på henne :P Nu verkar hon dock ha tappat tålamodet där så får gå och hämta henne och se om hon ska sova i famnen igen =/ SEN ÄR DET PLUUUUGG SOM GÄLLER, FATTA DET NU! (Det är mig själv jag skäller på!)

Förresten, Mejas svamp har blivit myyycket bättre i helgen, nu är hon bara lite röd!
Melinda - Mamma till Maja ♥

En massa fina bilder! :) Skönt med sovmorgon hela helgen! Och va snällt att ni fick en massa kläder och ett par skor! En sån dära hopphäst är ju så sööt :)



Kan du inte lägga ut ett recept på hur du gör din skagen?? Jag älskar ju skagenröra, men tyvärr inte Danne. Den man köper innehåller ju tametusan bara majonnäs! :/

Elin

Ah, lycka till med plugget! Vi har också tenta om 2 veckor, känner mig redan lite strirrig över det ;-P

Melinda - Mamma till Maja ♥

Tack så mycket :) Detta ska jag definitivt testa någon helg då vi är hemma :) Så himla gott med skagenröra!

Josefine

Vad hääärligt! Ska göra scones snart, sånt mysigt höstfika, kanske vill du och Meja komma in och fika det med mig och magen när vi kommer från spanien?

Tänkte fråga dig om du vill hjälpa mig med lite småsaker med bloggdesingen. Jag brukar kunna, men mitt huvud fungerar verkligen inte riktigt som det ska nu under de här nio månaderna;)

Kram

Mia ☆

Vad mycket fina bilder! =)

Josefine

Ja tack! Gärna, gud vad snällt av dig!! Skönt med stöd för magen lite. Jag måste gå jättesakta fram ibland, ser ut som jag glidit in lite smidigt på ålderns höst;)

Vi2blir3.se - Malin

Oj vad mycket fina bilder =) Hoppas ni hade en fin helg!



Ska definitivt ta åt mig av tipset om strl 50 =) har redan hunnit inhandla några plagg iaf så får vi se hur länge lillskruttan kan ha de =)

Madde

Vad är hemlisen med bra scones?

Jag gjorde några igår, men de blev rätt torra!

Så berätta gärna!=)

malin - mamma till nova ♥

Men gud så söt Meja var i de där kläderna och hårbandet :D

Va mycket fina kläder hon har fått!

Ni verkar ha haft en väldigt mysig helg :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress