- Utmaning
Blev utmanad på en frågestund om mitt bloggande av Alfvan! 

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan våren 2009 (snart 2 år), då jag var gravid med Meja och läste andra terminen till sjuksköterska.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

Jag har för tillfället 44 bloggar på min bloglovin'-lista (och på tal om det, skaffa det! Det underlättar bloggläsandet något enormt!).

3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Hmm, tror att i princip alla är av dagbokstyp. Många har ju dock, precis som jag, även andra kategorier med t.ex. mat, inredning eller vikt.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Jag hoppas och tror det! Jag har i alla fall inte hört någon som sagt något annat ;)

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, jag tycker att jag håller det på en bra nivå. T.ex. vill inte M figurera för mycket i bloggen, så jag nämner bara honom väldigt ytligt oftast. I nuläget kan jag dock skriva om det mesta i mitt liv, då det inte händer så mycket privat ;) Dock skriver jag ju inte om jag t.ex. har bråkat med M eller känner mig sviken av någon i min närhet (inte för mycket om det i alla fall). Det får jag ventilera med mina närstående i stället :)

6. I vilken utstäckning bloggar du för att få bekräftelse?
En liten del av bloggen är till för att folk ska läsa det, såklart, annars kunde jag ju likaväl skrivit det som en privat dagbok. Framför allt bloggar jag dock för att själv kunna titta tillbaka och minnas så småningom. Men visst får man en extra push när det är mycket besökare och kommentarer!

7. Har du träffat folk IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?

Nej, inte vad jag kommer på. Dock finns det ett par personer jag gärna skulle vilja träffa efter att ha fått kontakt via bloggarna, men då de flesta bloggar jag läser skrivs av personer ganska långt bort från mig blir det lite svårt!

8. Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?

Det kan det säkert bli. Det är väldigt beroendeframkallande har jag märkt, och håller man det inte på en vettig nivå tror jag det kan bli skadligt, man avskärmar sig kanske lite från sitt "andra liv". Dessutom kan nog många lämna ut för mycket!

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Det tar mycket tid. Jag sitter alltid och förminskar bilder & märker dem innan jag ska in med ett inlägg, och bara det tar tid. Dessutom kan M störa sig på det ibland, och det är väl också en nackdel antar jag :P Han tycker bloggar är tråkigt!

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Ja, det tror och hoppas jag. Som sagt vill jag ha bloggen att titta tillbaka i. Jag hoppas att jag om två år till har utvecklats lite i skrivandet, och skriver om mer vettiga grejer än jag kanske gör idag alltid.

Nu utmanar jag: Hanna, Malin, MelindaBeatrice & Emma

Emma Viklund

nU HAR JAG FÅTT DENNA UTMANING AV DIG OCH EN TILL, KANSKE BÄST JAG TAR UTMANINGEN ;) fÅR SE NÄR JAG FÅR TID ÖVER..



(OJ, CAPSLOCK)...

Isa

Bloglovin stöder inte wordpress som jag bloggar ifrån :-(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress