110107 - Photoshop!
Igår var det ju röd dag = M ledig = utflyktsdag till MediaMarkt och IKEA! Vi bestämde det i onsdags, och när vi vaknade igår var det såklart i princip snöstorm utanför fönstret =( Vi bestämde oss dock för att prova att köra ändå, sakta, och helt enkelt vända om det var för jäkligt. I alla fall så kom vi fram till slut (efter 1 timme och 40 minuter, mot den normala timmen det tar upp). Vi startade inne på MediaMarkt där jag köpte mitt efterlängtade Photoshop (Elements 9) och kikade runt på lite datorer, medan M kikade ljudsystem. Haha, märks det att vi har sparat undan pengar i höst både han och jag? ;)
Väl inne på IKEA hittade vi faktiskt inte så mycket för ovanlighetens skull, men mat fick vi i oss, och lite ljus köpte vi såklart (IKEA:s kronljus är perfekt storlek till vår ljuskrona, och de är dessutom betydligt mycket billigare än alla andra kronljus jag sett!).
Efter IKEA råkade jag ta en sväng till in på MediaMarkt och köpa mig en ny dator! Tänkte att jag kommer iu inte kunna använda mitt Photoshop på den andra slöa ;) Hittade en på extrapris som var en ganska bra modell om man bara ska ha det till surfdator. emachines var märket, aldrig ens hört talas om innan?



Meja fick sig i alla fall en ny fin fåtölj för sina julklappspengar =)

Har ju sagt att hon blivit så duktig på att prata och när hon satt och kollade på sitt förskolefoto igår kunde hon säga namnen på nästan alla barn och pedagoger. Inte rent såklart, men så man hörde =) Min duktiga lilla tjej!

Idag vaknade Meja ganska tidigt, typ halv 8, och sen har vi bara varit slöa hela dagen. Jag har installerat PS:et på datorn och kollat den lite (love it redan!). Började även städa lite i sovrummet men hann inte klart. Det ska däremot bli klart i helgen, för för en gångs skull har vi en hel ledig helg utan några vidare planer! Det är faktiskt väldigt skönt ;) Jag har lite jag ska kolla på inför opponeringen nästa vecka, och så ska det städas här hemma, och alla julgrejer ska väck innan jag kräks på det. (Förresten kom M hem med ett nytt ljudsystem idag, så det kopplas och grejas här hemma nu.)

Ikväll annars blev det lite tacos när M kom hem från jobb och shopping, och sen har jag suttit här och lekt lite med photoshop för att lära mig lite, och M har kopplat sladdar och grejat. Snyggt var det nya i alla fall, tar mycket mindre plats än de gamla jättehögtalarna, och passade bättre in här inne.




Reslutatet från min Photoshop-lek ikväll, blekt tänder m.m. ;) Nu ska jag bara lära mig ordentligt, är ju ganska mycket mer funktioner än i mitt gamla gratis-program. Men snart så =)


Malin

Vad duktig hon är som kan namn :) Även om de inte pratar så tydligt så förstår ju alltid vi föräldrar dem :) De är nog ingen som skulle fatta vad Saga mumlar om men vi förstår henne :)

Sara

Ja, IKEAs ljus är riktigt bra och prisvärda. Vi köper också alltid dem.



Vad söt hon är i sin fåtölj Meja. Hugo fick en sådan blå i julklapp. Han tycker att den är jättemysig :)

Isa

Kanonfin bild på dig och Meja!! :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress