110109 - Städ & fix

Jepp, jag vann spelet igår :) Spänningen har varit olidlig va?! ;)

När vi kom hem igår lagade vi llite god mat - fläskfilé i sås med hemgjord klyftpotatis och lite sallad - och senare på kvällen började vi kolla på Terminator Salvation på Blueray, var ju tvungna att inviga nya systemet ordentligt. Det var en del bildskillnad från DVD tycker jag nog allt! Ljudet var ju såklart bra eftersom vi hade nya högtalare och så, men vet inte om det var så stor skillnad från DVD annars.
Filmen har vi sett klart nu ikväll iaf, och den var rätt bra =) Terminator är väl kanske lite mer killfilmer, men jag tycker de är ganska bra ändå, har sett 2 & 3 innan, så bara 1:an kvar nu!

Idag påbörjade vi ett stort projekt här hemma. Jag (& även M) är så trötta på att ha massa saker överallt. Vi vill ha det stilrent och snyggt båda två men vi har alldeles för mycket saker (lyxproblem, jag vet). Så nu ska här rensas, städas, säljas och slängas massa meningslösa saker vi har som ändå bara ligger i någon låda eller något skåp och skräpar. Har alldeles för mycket framme synligt med, både prydnadssaker och annat, men nu ska här bli fint =) Vardagsrummet börjar bli klart nu i alla fall, bara resten av alla rum kvar... ;) Skåp och sånt måste också städas, allt är så stökigt. Nu ska här bli ordning!

M:s mamma var snäll innan och bjöd ner oss på kräftsoppa de hade fått över vid middagen, supergod var den! Blir nog till middag nästa vecka igen. Nästa veckas matlista gjorde jag idag, så den kommer upp strax. Ha en god natt på er och en trevlig ny vecka (den sista i T4 för mig!).

Sara

Vi har samma lyxproblem här hemma, alldeles för mycket saker. Tyvärr har jag ju en sambo som är en samlare på allt möjligt konstigt, så det gäller att få honom att "vilja" göra sig av med saker =) Sen kan det bli fint här också, precis som jag vill ha det! Lycka till med rensningen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress