110118 - Termin 5
Då var sista året / 5:e terminen påbörjad! Helt sanslöst, om bara ett år ska jag själv kunna gå ut och jobba och ta det övergripande ansvaret för patienter!

Något som snurrar mycket i huvudet just nu är sommarjobb. Jag har som jag skrivit tidigare sökt till ett par avdelningar genom ett par bekanta, sen har jag även mailat till massa andra avdelningar, som undersköterska då alltså. Jag har ju jobbet kvar på Maxi, men grejen är att denna sommaren måste jag jobba inom vården, vem vill liksom anställa en sjuksköterska som aldrig har jobbat inom vården, och än viktigare, vilken patient vill ha en sjuksköterska som aldrig har jobbat ute på riktigt? Jag kommer med andra ord vara ett vrak nu tills jag fått höra något! Snälla ni, håll en tumme för mig!

I alla fall, nog om det. Igår började jag dagen med lite träning med WiiFit. Kände efter ungefär halva passet att jag nog började få ont i ryggen på samma ställe som jag brukar, och jodå, ju längre dagen gick desto ondare fick jag =/ Fick tag på numret till massören vi har avtal med med jobbet i alla fall, och hon hade en tid till imorgon (onsdag) som jag bokade in.
Efter träningen var det dags att lämna Meja på förskolan och ta mig till skolan på upprop för terminen. Vi är knappt 40 i klassen nu, tror det var 60-80 från början, så lite bortfall är det allt. Menmen, det är bara de bästa kvar till sist ;) haha, eller nåt.


Såhär fint gör jag hemma när jag ska träna!


...och såhär snygg är jag (&Meja) när jag tränar / ska till skolan (&förskolan) ;)

Meja fick ha sina snygga elefantbyxor vi köpte på halva priset på Maxi häromdagen!

Förresten har lilla fröken kommit i någon slags trotsålder här hemma. Hon skriker så fort hon inte får som hon vill. Inte gråter, utan bara illvrålar rakt ut. Sen drar hon i oss och ska ha med oss dit hon vill. Jag tror det är lite frukstration att hon inte kan uttrycka det hon vill verbalt, så då måste hon visa det i stället. Mellan attackerna är hon i alla fall världens goaste och kramigaste just nu, så härligt! :) (Humöret kan även ha med de 4 tänderna som är på g samtidigt att göra, nr. 13-14 har kommit, och 15-16 är snart igenom med.)

Vi hämtade lilla Disa (hundvalpen) igår med, så nu ska vi ha henne i veckan. Hon var inte så sugen på att kissa de gångerna vi var ute igår, så det kom inne en gång igårkväll och en inatt, men annars har det gått bra. Hon gnällde lite vid 4-tiden inatt, så det var väl då hon var kissig, men annars har hon sovit. Meja blev jätteglad i alla fall när hon såg Disa i bilen när jag hade hämtat henne på förskolan igår.


Snygga sovstilar va?! ;D

På kvällen blev det lite god middag med köttfärssås och spagetti, och sen lite Lost i sängen när Meja väl somnat. Idag kommer Caroline hit och pluggar, vi ska göra kompletteringarna på projektplanen.

Pernilla

Ser ut som hon gillar spaghetti och köttfärssås!! :) Och du, några timmar håller jag inte för dig, men alla TUMMAR vi har!! :) Klart du får ett sommarjobb inom vården!

Alfva

Jag är övertygad om att du kommer få tag i ett jobb till slut och du ska inte oroa dig så mycket över det. Speciellt inte i januari! ;)



Hmm, vi har också de där skriken - fast de är mer som ett glädjeutrop här faktiskt. Men många vändor på golvet varje dag för att hon inte får sin vilja igenom blir det ju. Har blivit bra mycket bättre senaste veckorna när det kommer mer användbara ord som förklarar lite vad hon vill, men snacka om frustrerade små.. :)

Elin

Åh vad härligt med sista året! Och håller verkligen tummarna att du får jobb, ett tips om du inte får på någon speciell avdelning kan ju vara att anmäla dig till bemanningen på sjukhuset så kommer du få jobba lite här och där men ändå :-)

Melinda - Mamma till Maja ♥

HÅLLER TUMMARNA! :)



Och dom där byxorna är såå söta! Har sett dom på Maxi :) Superfina.

Melinda - Mamma till Maja ♥

HÅLLER TUMMARNA! :)



Och dom där byxorna är såå söta! Har sett dom på Maxi :) Superfina.

Melinda - Mamma till Maja ♥

HÅLLER TUMMARNA! :)



Och dom där byxorna är såå söta! Har sett dom på Maxi :) Superfina.

Sofia

Jag håller tummarna=) Vi går hos B så ska hälsa. Ska inte dit fören om en månad hon ska på semster och så nu. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress