- Matvägran = tänder?
Meja har de sista två veckorna knappt ätit någonting. En banan här, ett kex där. Till maten har hon bara tagit någon tugga om ens det. Hon har i alla fall ätit sin välling på kvällen tack och lov. I måndags morse märkte jag sedan att en av de innersta kindtänderna (tand nr. 17) hade kommit upp, och den måste ju såklart ha legat och irriterat. Hon som alltid äter så bra annars och gillar det mesta börjar alltid krångla med maten när det är tänder på G. Jag undrar lika mycket varje gång varför hon inte äter, sen när jag märker en ny tand så går det upp ett ljus! ;) Nu är det tack och lov bara 3 kvar, sen slipper vi krånglet! Skönt!



Igår började hon i alla fall plötsligt äta igen. Frukost skulle hon inte ha, men sen hade hon ätit massa rotmos på förskolan, och hon åt lasagne & majs med god aptit hemma, hon bad själv om att få äta. (Haha, det lät som hon inte får mat annars, men jag trodde inte hon var hungrig så tidigt som när jag åt :P). I morse när hon vaknade var det första hon sa "äta", så hon fick en smörgås med vitlöksphiladelphia i sängen, som hon fick i sig i ett nafs. Skönt att det verkar vara över för denna gången!
Lotta, mamma till Lucas

Vad sköönt att hon börjat äta som hon ska igen!

Hoppas ni får en härlig dag! =)

Alfva

Skönt att den är uppe, jag HATAR dessa tänder! :( Jag ser nr 17, men den har inte trängt igenom så att säga. De andra 3 har jag ingen aning om eftersom hon inte riktigt vill öppna munnen så mycket.. ;)



Men hennes händer, matvanor och humör säger ju att det är något som spökar!

Och man blir så glad varje gång det släpper och de vill ha mat!

Malin

Saga är likadan. Hon om någon är ju matglad men nu tycker jag att de bara är lite småätande då och då och inga ordentliga portioner. Hon äter oftast inte upp längre och det är mkt gnäll och päll på nätterna så de kanske är nån tand som spökar..

Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Skönt när dem äter lite igen efter flera dagar av matvägran.. Ska bli kul o se om det kan va tänderna som är problemet för Devins del också.. Än så länge har ingen ny tand tittat ut..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress