110323 - Våren här?

Nehej, blev minsann inget dammsugande i söndags heller, eller städning av sovrummet & garderoben =/ När fröken trots (japp, där är vi nu) vaknade blev det inte mycket mer gjort överhuvudtaget, förutom lite bakande av hamburgerbröd, och matlagning. Meja är alltså inne i en riktigt trotsperiod, och hon testar, testar, testar... Tack och lov är hon världens roligaste, kramigaste och sötaste däremellan, så hon väger upp det ;) Men jobbigt är det när hon är på allt hon vet att hon inte får (ugnen, TV:n, slåss o.s.v.) bara för att hon vet att hon inte får. Sen blir jag arg på henne och får dåligt samvete som attan, och så rullar det på så...

I måndags var i alla fall M & Meja lediga, jag var i skolan och skrev hemtenta med en klasskompis. Vi skulle göra en parvis tentamen denna gången, och de skulle lotta paren. Tack o lov kom jag med en himla bra tjej ;)

På eftermiddagen var det äntligen dags för Mejas 18-månaderskontroll & spruta, bara 2 månader för sent p.g.a. sjukdomar. Hon var så duktig så! Världen rasade en liten stund precis vid sticket, sen var hon glad och vinkade hejdå till sköterskan & läkaren när vi gick.
Efter läkarbesöket blev det veckans handling (i princip bara frukt&grönt, för över 500:- :O), och sen en te i stan med kusin medan M tränade. Meja fick chokladboll som kompensation för sprutan :) Hon fick välja kaka helt själv!



Igår var det basgruppsträff i skolan på morgonen, och efter det skrev jag och min hemtente-partner klart sista frågan & skickade in den, skönt att ha det gjort =)

När jag kom hem var det jättefint väder, så när Meja hade sovit gick vi ut. Det var över 18 grader i solen! Hoppas solen & våren är här för att stanna nu! Om inte annat ska vi ju snart till Gran Canaria med där det förhoppningsvis är både varmt & sol! Vi gick en runda & var i lekparken.




På kvällen åkte jag & M och tränade, eller ja, skulle... Meja som aldrig har varit svår att lämna någonstans skulle inte vara i barnpassningen igår, hon hade varit jätteledsen. Inte gråtit, men bara satt sig i ett hörn och sett alldeles förstörd ut =( Stackars lillpluttan! Så jag tränade medan M hade Meja, sen tränade han och hon fick följa med en stund på kören. Det gillade hon, hon satt på en stol och åt sin pizzabulle medan vi sjöng upp, och i en av uppsjungningsövningarna sa körledaren till att vi skulle sjunga "Meja", så det gjorde vi. Hon kollade upp på mig med stora ögon och sa - "Mamma, Meja!". Haha, lilla älsklingen! En hel kör som sjöng för henne.

Nu har vi avnjutit en god grötfrukost, och under tiden jag har skrivit inlägget har jag även hunnit gå ner till förskolan och lämna henne ;) Resten av dagen blir det läsning i den tråkiga ledarskapsboken, bullbak och lite fix inför att pappa och de kommer ikväll! 

Förresten, stort jättetack min min älskade älskling som hade städat sovrummet jättefint igår när jag kom hem. Duktiga han! Älskar dig! (dessutom hade vi 4½-årsjubileum i söndags ;D) 

Melinda - Mamma till Maja ♥

Alltid något att göra hos er :) ni verkar ha fullt upp!

Sara

Jaså, ni har också trots på besök. Det är samma hemma hos oss. Allt ska testas och att slåss verkar vara någon form av favorit just nu. Kan också bli fruktansvärt arg och sedan får man så dåligt samvete. Hoppas den här perioden är kort iaf!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress