111025 - Lediga dagar
Var alldeles underbart härligt att vara ledig i helgen! Slutade praktiken i fredags eftermiddag och åkte och hämtade min lilla plutta på förskolan. Hämtade sedan upp lillebror hemma och åkte till badet alla 3 :) Meja var i sitt esse som vanligt där! Lillebror filmade några undervattensklipp, så jag ska se om jag kan få tag i dem!



På lördagsmorgonen var det dags för Mejas gympa, och till hennes stora lycka tog vi bussen dit då M var och jobbade. Denna gången gick det faktiskt bättre på gympan igen, hon var med på det mesta. Annars de 2 sista gångerna har hon bara lallat omkring och eller tjurat, så hade det inte funkat i lördags har vi nog gett upp...



På eftermiddagen plockade jag fram lite vinterkläder och så från vinden, och så var vi ute och fixade lite med veden. Ganska slapp eftermiddag trots att vi fick en del gjort :)


I söndags började dagen med simskolan, som vanligt. När jag kom hem hade mina underbara älsklingar fixat scones :) Namnam!



Resten av dagen var så lugn den kunde vara ungefär. Skulle krattat löv, men nedprioriterade det och åkte ner till M:s farmor eftersom Meja ville leka med hans lilla kusin E. Lekte gjorde de och hade superskoj, och vi blev även bjudna på smarrig mat, tack!

Igår var det praktik hela dagen som gällde igen, och man börjar längta efter att det är slut nu kan jag säga! Haha, visst är det bra att vara ute och känna på verkligheten, men nu behöver man en liten verklighetspaus innan den kommer på riktigt i januari! :)

Just det, lite lite halloweenpynt hann jag med oxå, innan hamburgermiddag!



Idag har vi varit lediga igen, allihop. Gå upp tidigt fick vi dock göra ändå, för Meja skulle till förskolan på fotografering i morse. Sötnosen var såå fin! Riktigt liten tuffing, eller "toffing" som hon säger :)



Nu ska vi smälla i oss kålpudding innan det är dags för kvällens körövning! Det drar ihop sig till 11-11-11! :)
Melinda - Mamma till Maja ♥

Och Meja är lika söt som vanligt! Va kul att det gick bra på gympan för henne nu! :) Och när jag såg bilderna på sconesen, så blev jag ju grymt sugen på det NU ;)

Sara

Hon är verkligen jättesöt, en riktig liten toffing!



Kul med gympa, funderar på det med Hugo till våren.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress