- Sommarplaner 2012
Nu när man längtar så efter sommaren kan man ju inte låta bli att sitta och smida lite planer i huvudet :) Eftersom jag kommer vara höggravid/ha en väldigt nyfödd bebis blir det inga större utsvävningar så, men lite aktiviteter får vi ju ändå hitta på!

Ang. ledighet så kommer jag antagligen gå hem med graviditetspenning den 18/6 och vara hemma fram till bebisen kommer. Dock har jag inte fått pappren från chefen än så jag kunnat skicka in ansökan, och försäkringskassan brukar ju inte vara så snabba med besked, så jag börjar få lite panik! Det brukar inte vara några problem att få grav-penning på min arbetsplats, men man vill ju gärna veta säkert.

Under första delen av sommaren då jag är hemma kommer Meja vara på förskolan sisådär 15 timmar i veckan, planerat i alla fall. Sedan kanske det blir mindre om vi hittar på något annat, stranden och så. Själv har jag tänkt ta tag i jätteprojektet att beställa och ordna alla foton från typ... Ja, sedan jag och M träffades till nu. Påbörjade ett album till Mejan från månad 1-2 eller så, men längre kom jag aldrig. Så jag har och göra! Lagom lugn aktivitet för en höggravid trött mamma :) Bra att sitta i solen med också!

M ska ha sen semester, d.v.s. sådär mitten av juli till mitten av augusti. Därefter blir det ju två veckor till ledigt med pappadagar då bebisen kommit. Det är då vi får passa på att planera lite skoj!

Det jag har kommit fram till att vi "ska" (beror ju på M, mitt tillstånd och vädret med) göra i sommar är därmed:

- Till att börja med Astrid Lindgrens Värld med en övernattning i maj
- Fixa alla foton & fotoalbum
- Ha födelsedagskalas för Meja (& mig)
- Fira Mejas födelsedag på Barnens gård om vädret tillåter
- Ett besök på Ölands djurpark
- En tur med någon av våra skärgårdsbåtar
- Massa besök på stränderna häromkring, promenader, picknickar och fix i trädgården!

Detta tycker jag låter lagom!
Josefine

Tack för tipset! Fast jag har siktat in mig på Tubtrugs - snygga färgglada tunnor;)



Härlig sommaren kommer bli!! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress