121114 - Sovmorgnar
Igår morse klockan 8 såg det fortfarande ut så här...
 

...så jag bestämde mig för att ge Meja sovmorgon. En stund senare vaknade båda och det var skönt att för en gångs skull ta det lite lugnt på tisdagsmorgonen. Fick förstås stressa när vi väl skulle gå ändå, som vanligt, men lugnare innan i alla fall!
 
 
Vi lämnade Meja på vägen till babycafét dit jag och Juno skulle. Hon bara älskade sångstunden igår! Tjöt och log hela tiden :) Lite fika och massa babbel senare var det dags att gå hem och äta lite lunch innan vi gick och hämtade Meja igen.
 
 
Efter att ha vilat lite och lekt med lite lera lagade vi mat. Meja "gillar inte om" köttfärssås längre säger hon, så hon gjorde köttbullar till sig i stället. Jag blev ärligt talat väldigt imponerad av henne, hon stod och rullade ca 30 köttbullar alldeles själv medan jag gjorde resten av maten. Jätteduktig! Sen att det inte var så fint runt om är en annan femma ;)
 
När vi väl ätit var det dags för veckans gympa. Juno åkte bärsjal med mig och Meja gympade. Hon var nog väldigt trött igår, för det var första gången hon faktiskt trotsade där. Gjorde tvärtemot framåt slutet och i omklädningsrummet rasade världen för att hon skulle stå upp och ta på skorna... Tack och lov fick hon en banan av en kvinna bredvid, så hon blev lite gladare tills vi gick hem ;)
 
 
Idag blev det ytterligare en - dock ofrivillig - sovmorgon ;) Hade glömt ställa klockan igår så när jag matade Juno i morse kollade jag på klockan och då var hon 8.00. Meja ska vara på förskolan halv 9 och Juno hade inte ätit färdigt än... Vi var där faktiskt till 8.40, inte illa! Meja åt lite på vägen dit, hon var inte alls hungrig, nyvaken som hon var.
 
Nehe, gå och klä på mini och diska lite kanske... I eftermiddag blir det dophandling!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress