121007 - Mora Träsk, kroppkakor & slösöndag
Igår på förmiddagen kom jag på att det var MoraTräsk-konsert på eftermiddagen, så vi snabbade oss att ragga upp sällskap i form av lillebror och boka biljetter. Gissa om Meja var i sitt esse där hon stod och dansade, sjöng och klappade händerna. välinvesterade pengar! :) Så ni med barn i liknande ålder - gå! Deras turnéplan hittar ni här. Otroligt duktiga (eller ja, det är ju mest den ena som underhåller) på att få med barnen, och det var full fart från början till slut i ca 45 minuter. Alldeles lagom tid innan barnen började tröttna!
 
Gissa vem som var stolt?!
 
Efteråt blev det hem till mamma och de för kroppkakemiddag - yummie!
 
 
Idag har det varit precis så lugnt som det ska vara på söndagar =) Var ute och skulle räfsa löv, men efter en stund började det regna... Har i alla fall putsat två fönster, tvättat lite, lekt lite, lagat mat och så. Har haft sällskap av sambons syskon hela eftermiddagen och kvällen. Det har avnjutits lasagne och underbart god äppelpaj med vaniljsås jag slängde ihop medan jag väntade in att maten skulle bli klar.
 
Alfva - nu även med Barnprylsbloggen

Det där med kroppkakor kommer jag nog aldrig riktigt förstå mig på. Är det gott?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress