120905 - Tandläkarbesök och lunchdejt

Har varit vaken mycket inatt med lillskruttan, så i morse när vi skulle upp var jag galet trött. Som tur var skulle M börja jobba sent så han gick med Meja till tandläkaren och lämnade henne på förskolan. Tandläkarbesöket hade gått superbra! Hon hade gapat stort hela tiden och fått en fin studsboll efteråt :)

När vi hade vilat lite till gick vi upp och hade lite soffmys ett tag innan min höggravida vän dök upp med lunch på besök! Snart dags :) trevligt med en pratstund som vanligt.

Nu har vi gått och hämtat Meja igen (tog bara 40 minuter eller något hem, är 10 minuters gångväg annars om hon går normalt, men vad gör det när man inte har något att passa på? ;)) och ska nog baka lite syltkakor strax innan det är dags för me&I-party ikväll!

Alfva

Det är drygt att inte få sova på nätterna, men det vänder! :)

Sv: Alltså, jadu. Jag vet ärligt talat inte varför, hon var förbannad för lite olika saker, som att de inte alls hade gröna västar utan rosa på sig på dagis, för att hon ville leka med några större barn som var där hon inte fick vara, för att hon inte fick ha med sig en leksak in osv, osv. Dagisregler som alltid funnits, så inget nytt - utan förmodligen bara en reaktion på första dagen. Hon hade varit arg tills dess att jag vände runt husknuten fick jag rapport om, sen tillfreds och glad hela dagen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress