High Chaparral
Slutdestinationen igår (öh, förrgår nu kanske?!) blev High Chaparral! Present från sambons föräldrar :) Jag hade mina misstankar om det redan dagen innan, och fick alltså rätt. Gissa om vi (och framför allt Meja) hade en fantastiskt trevlig dag?! Vi stannade på uppvägen för god frukost och var framme lagom till strax innan de öppnade.
 
 
Barnen fick fina cowboyhattar och scarfes och Meja fick även en "picadoll" och ett hölster. Vapen till barn är egentligen inte riktigt min grej, men är man bland cowboys får man ju anpassa sig!
 
 
Lite glass blev det med under förmiddagen, och sedan blev det lunch med tacos i "Old Mexico". God mat, dock lite halvsmå portioner tyckte vi, i förhållande till de 90:- det kostade. Men helt okej!
 
 
Shower var vi på två stycken, Lucky Luke strax efter vi kommit dit (vilket jag knappt såg någonting av dock) och sedan en Wild West-show. Den var bra, mycket pang-pang och stunts och de var noga med att poängtera för barnen att det var på låtsas, och de "döda" fick i slutet resa på sig för att visa detta ytterligare. Bra tänkt där!
 
 
Det enda jag tycker är lite minus på High Chaparral, och många andra parker för den delen, är när de tar betalt för mycket aktiviteter inne i parken när man väl betalat inträde. Jag ser hellre att man kanske höjer inträdet med 50:- i så fall och att man sedan får göra allt där inne. Tivolit besökte vi inte ens då det kostade per åk och vi redan lagt en del pengar på annat, t.ex. tågresan i parken som kostade 30:- per person. Den var dock himla spännande då det kom bovar och rånade oss under resan =)
 
Passande body Juno hade på sig ;)
 
Men, som sagt, en uppskattad dag i en genomtänkt park! En av de sista grejerna vi gjorde var att ta ett gruppfoto på oss allihop i gammaldags kläder. Kostade en del, men ett roligt minne att ha sen.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress