Sensommar på Gotland, dag 4
Fredagen inledde vi med frukost och åkte sedan raka vägen mot Visby för lite shopping och turistande. Vi började i affärerna på "vanliga" gågatan, innan vi gick in innanför muren i gamla delen av staden. Jag shoppade mig lite nya träningskläder och en fleeceoverall till Juno hon kan ha och sova i när det blir lite kallare. Köpte även födelsedagspresent till en viss familjemedlem som snart fyller år!
 
 
Lunchen intogs på en jättemysig restaurang i gamla delen av staden - Köpmannen II tror jag den hette. Meja var som vanligt jättenöjd när hon fick beställa mat själv och valde köttbullar som hon svepte i sig allt av. Jag åt en god pasta med kyckling, chaminjoner och pesto. Vi gick sedan och tittade lite i stan och på ruiner och så, och vi köpte lite småplock. Innan vi skulle tillbaka till stugan blev det en fika också, på "Fiket".
 
 
När vi kom tillbaka till stugan blev det hamburgergrillning innan vi gick och spelade minigolf på kvällen. Meja var verkligen jätteduktig! Hon kom bara ett par poäng efter mig, med liite fusk bara ;)
 
 
Som avslutning på kvällen blev det Fångarna på fortet och lite godis!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress