En luciadag
I fredags var det ju, som nog ingen missade, Lucia. Jag jobbade på natten och flexade hem för att åka raka vägen till förskolan för Mejas luciatåg. Hon och två kompisar, som också var lucior, stod hand i hand tåget igenom och sjöng på. Så himla söta!
 
 
Efter detta var det dags för 1-åringsavdelningens eget lilla luciatåg, där vi satt och sjöng allihop tillsammans. Så söta alla små :)
 
 
Sedan gick jag hem och sov med gott samvete tills jag vaknade av klockan vid 14 och låg och drog mig en stund till innan jag hämtade barnen och gick hem och lussefikade lite. Eftersom M jobbade kvällen tyckte vi (läs; jag) att vi ville göra något mer så bestämde oss för att åka och kolla på Karlskronas luciakröning i kyrkan i stan tillsammans med mamma och lillasyster, innan det blev kväll på riktigt.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress