Jobbnätter & ledig helg
Jag jobbade onsdag-torsdag natt, ganska så lugnt hade vi det. Sov jättegott på torsdagen för första gången sedan jag jobbade på kirurgen när jag var gravid med Juno, och vaknade inte förrän strax innan klockan skulle ringa vid halv 4. Sen minsann gick det i ett! Hämta barnen, gå till affären, laga mat, gå till föräldramöte (först hos Juno, sedan hos Meja) medan mamma var här, springa från föräldramöte till bussen och så till jobbet igen ;) full fart! M jobbade såklart kvällen bara för det var föräldramöte. 

Sov supergott på fredagen med och vaknade återigen strax innan klockan ringde, efter 13 någon gång. Tog det lite lugnt och hämtade barnen som satt och åt mellanmål när jag kom. Passade på att tjuvkika lite på Juno när hon satt och hällde upp smoothie i glas och drack det, och åt smörgås. Vad stor och självständig hon kändes plötsligt! 

Vi lagade sedan lyxig fisksoppa (ala Sara med lösenskyddad blogg) till fredagsmiddag lagom till M kom hem. Jag tog tag i lite julkortsbeställning och beställde almanackan till nästa år och sådär sen på kvällen, och barnen somnade i en hög i soffan ;) 

I helgen är vi lediga allihopa, och M och hans pappa håller på ute i boden idag så det blir klart där någon gång. Jag längtar så till att äntligen ha en extra frys igen, har ju bara halv inne. Kan ju aldrig baka eller någonting :/ 
Meja har haft lite målarverkstad under tiden och i eftermiddag ska vi på Mora Träsk! Gissa om någon längtar!

Ida

Var ifrån beställer du almanacka och det? Satt och kikade lite sidor här om dagen och tänkte med fixa lite sånt :-)

Svar: Smartphoto, det är en av de få som har sån familjeplanerare med flera spalter. Halv av priset just nu dessutom ;)
Sussey

Sara - mamma till Hugo

Hoppas ni tyckte soppan var god!

Svar: Ja det var den :-)
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress