Juno på förskolan
Nu har Juno gått en vecka på riktigt på förskolan. Eller ja, 3 dagar i alla fall. I måndags, igår och idag. Tisdag-onsdag var vi lediga :) I måndags gick det jättebra, torsdag och fredag har hon blivit jätteledsen vid lämning enligt M. Det har dock gått över väldigt fort och när jag har kommit och hämtat har hon verkat hur glad och trygg som helst!
 
 
Igårkväll hade vi föräldramöte. Jag måste säga att jag är så galet nöjd med Junos avdelning. Både hur allt är upplagt och med pedagogen (ja, för tillfället är det bara en fast...). De har inga vanliga leksaker alls, utan leker med sand, vatten och andra naturmaterial, de målar, klistrar och är ute. Sover gör de ute i vagnar.
 
 
Både maten och sömnen har gått superbra! Och döm om min förvåning när jag igårkväll fick höra att hon själv häller upp dricka från en liten kanna, lägger upp sin mat på sin tallrik och går med den till bordet (allt med stöttning såklart). Åh, vad jag skulle vilja vara en fluga på väggen för en dag! Se hur hon beter sig och vad hon gör. Hon dricker även i vanligt glas där. Vad hände med min lilla bebis liksom? Kul att de uppmuntras att göra allt själva, superbra tycker jag! De är dessutom bara 1-åringar på hennes avdelning. Tänk tålamodet hos de som jobbar där ;)
johanna

Hej
ja du en fluga på väggen skulle jag med vilja vara!
ja härligt när ni trivs med eran avd!
Vi trivs super bra med våra avd och det ha vi alltid gjort!
kram

Svar: Ja det är så skönt när man gör det! Vi trivdes ju superbra i f-stad, men trivdes inte så bra när Meja flyttade över till denna i början. Nu har det dock blivit mycket bättre sedan de gjorde om avdelningarna tycker jag!!
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress