Lussebak och mysig eftermiddag
Idag (igår...) när jag hade sovit klart tyckte jag att jag och barnen behövde göra något trevligt tillsammans på eftermiddagen, eftersom M skulle iväg på julbord. Eftersom Meja gillar att baka väldigt mycket, och jag med, så tyckte jag att vi kunde ta och baka lite lussekatter och saffransbullar. Juno har faktiskt aldrig varit med och bakat "på riktigt", mest hällt i ingredienser och sådär. Nu fick de varsin deg som jag delade upp, som de fick baka med själva - mycket uppskattat! Medan degen jäste passade vi på att äta pannkakor till middag också.
 
Bara glada miner minsann!
 
Lite bullar blev det såklart av det också...
 
Efter baket satte vi oss i soffan för att fika på det nybakade och titta på Polarexpressen enligt Mejas önskemål, eftersom hon tyckte att det var en bra julig film :-) Himla mysig eftermiddag tycker jag det blev, inget gap och skrik och tjafs! Det började bli lite bråkigt på slutet av filmen, men då var det dags för mig att åka till jobbet...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress