Award

Jag har fått en award från Beatrice - tack för det =) 

 

Så här fungerar det:

- Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig
- Skriv 11 random fakta om dig själv.
- Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
- Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
- Skriv 11 frågor åt dem du nominerar.

 

11 fakta om mig:

- Jag är väldigt slarvig, "tappar bort" mobilen ungefär 3 gånger om dagen och nycklarna någon gång i veckan.

- Jag drömmer om hur det ska se ut här hemma en massa, trots att jag är väldigt lat med att städa och fixa.

- Det jag önskar mig mest just nu är ett nytt kök, vilket troligen blir verkligehet i år!

- Jag tränar numera 5 gånger i veckan, tycker styrketräning är roligast och mest effektivt, men springer då det är kul att springa lopp ;) Ska springa Göteborgsvarvet i maj!

- Jag älskar att resa och när jag bodde hemma var vi oftast utomlands minst 1 gång om året.

- Jag är väldigt rastlös och älskar när det händer en massa.

- Är superdålig på att slutföra sånt jag påbörjat när det gäller till exempel städning och rensning...

- ...däremot väldigt bra på att slutföra sånt jag påbörjat när det gäller större saker, så som arbete, utbildning o.s.v.

- Hatar stök, men hatar att städa. Värdelös kombination!

- Var ganska "vild" innan jag träffade M som 18-åring och var ute varenda helg o.s.v. Det mattades sedan av ganska fort.

- Har tidigare arbetat på Maxi här i Karlskrona där jag även har stora delar av min familj.

 

11 frågor från Beatrice:

1. Om du fick välja att resa, precis vart du ville, vart skulle det bära av då? Australien tror jag! Eller Japan, Tokyo hade varit coolt!
2. Vilket var ditt drömyrke när du var liten? Först advokat, sedan högstadielärare.
3. Pop, rock eller RnB? Vilket föredrar du? Lyssnar mycket på "radiomusik" (d.v.s. ffa pop), men har väldigt bred musiksmak
4. Vem/vilka var din/dina största idoler runt tonåren? Oj! Hmm... Sara Löfgren gillade jag, som var med i Fame Factory. Och sedan Darin när han var med i Idol ;)
5. Vilket är ditt absolut vackraste minne? (Förutom födseln av ditt/dina barn då, såklart, om du har några.) Oj vad svårt! En sak jag aldrig kommer glömma är när jag kom hem efter 3 veckor i England som nästan-16-åring och mamma och min bästa kompis stod och väntade in mig vid gaten. Blev så glad!
6. Skulle du kunna tänka dig att ställa upp i ett program som t.ex idol eller talang? Har faktiskt haft funderingar på att söka till Idol när jag var yngre, nu är jag inte så sugen längre.
7. Hur firade du din alla hjärtans dag? Vi åt god 3-rättersmiddag här hemma och tog det lugnt.
8. Om du skulle beskriva dig själv med tre ord, vilka ord skulle det bli? Blåögd, lat, slösaktig
9. Hur tror du att andra skulle beskriva dig? Duktig, trevlig, pratglad
10. Hur gör du för att riktigt slappna av framåt kvällen efter en stressig dag? Lägger mig på soffan eller i sängen och läser en bok.
11. Hur ser en perfekt date ut enligt dig? Lugn och ro, en god restaurangmiddag och sedan prat, en lättsam film och skratt i soffan.

 

Jag ger awarden vidare till: Mamma, Lillasyster, Alfva, Ida-Maria, Jossan, Ida, Emma, Linda, Melinda, Militärmamman & Elin!

 

Frågorna ni ska besvara är:

1. Vilken är din favorittyp av träning?

2. Vad "vill du bli när du blir stor" eller arbetar du med det du vill?

3. Bor du som du vill bo eller har du andra drömmar?

4. Hur mycket tid om dagen lägger du i snitt på t.ex. Facebook, bloggar, Instagram etc?

5. Vad föredrar du? Bok eller serie/film?

6. Vilken är din absoluta favoriträtt?

7. Hur mycket pengar lägger ni ca i månaden på mat?

8. Hur många barn vill du ha?

9. Blev din/dina förlossningar som du hade tänkt dig? Varför/varför inte?

10. Vad gör du helst när det är fint väder ute?

11. Vad har du för sommarplaner?

ida-maria

Tack för award!
Mina svar kommer inom kort!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress