En rolig landstingsfest med tråkigt slut
Igår var det dags för den efterlängtade Landstingsfestivalen som de ordnat för alla oss anställda i Landstinget Blekinge. Det var strax under 3000 personer som var anmälda, så ingen liten fest direkt...
 
På förmiddagen var jag och Meja hos frisören för klippning, så jag passade på att be om lite frisyrfix inför kvällen också. Blev så nöjd så! Lite lagom sådär =) Mamma hämtade upp barnen när Meja var färdigklippt, för en lekeftermiddag där, så jag hade en stund för mig själv att göra mig i ordning lite och plocka lite hemma. Sedan var det dags att bege sig för att träffa lite kollegor på "Parken" i stan.
 
 
Det blev en trevlig stund, och vi åkte sedan vidare med bussen ut mot Telenor Arena, där festen skulle vara. Inledde med lite mat (fanns pizza, hamburgare, pulled pork som vi åt, kroppkakor, thaimat, sillamacka, langos och älgkebab) och mingel ute i det ljuvliga vädret. Träffade på en del folk som jag inte träffat på länge, och det är ju alltid trevligt =) Kvällen fortsatte sedan med vårt "körslaget" inne på arenan och konsert av Linda Bengtzing och något coverband, som vi dock missade då vi var utomhus i stället i "partytältet". Sjukt varmt inne!
 
Framåt 23.30 kände jag att jag började må lite dåligt, svagt illamående och uppblåst i magen och så. Ändå bara druckit två glas vin och en cider på hela eftermiddagen/kvällen. Försökte bita ihop men strax innan 00 sa kroppen ifrån och illamåendet eskalerade ordentligt så jag fick gå och sätta mig i ett svalt hörn och andas på för att inte kräkas. Bra timing med att de just då serverade korv till nattamat, uärk med den lukten just då! Fick ringa M och be om hämtning. Känns som det börjar bli dags att kolla upp den där magen.
 
 
Tack i alla fall alla för en riktigt trevlig kväll! Utgången får bli nästa gång...
Och vad gäller bilder får ni hålla till godo med mig, för kameran fick stanna hemma för en gångs skull.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress