Göteborgsvarvet-helg
I fredags eftermiddag när jag sovit färdigt efter att ha jobbat en extranatt var det dags att bege sig mot Göteborg! Jag mötte upp mamma och moster på bussen inåt stan, och hoppade sedan på tåget. Rågresan gick ganska smidigt, och vi avnjöt matsäck på vägen upp.
 
 
Väl uppe åkte vi raka vägen för att hämta ut våra nummerlappar ute vid startområdet, och därefter till hotellet (mer om det kommer i ett alldeles eget inlägg). Där däckade vi ganska snart i sängarna för att ladda inför lördagens utmaning(ar).
 
Vi vaknade i hyfsad tid på lördagen och gick ner för att äta en fantastiskt god - och stadig - hotellfrukost. Uppladdningssmoothie hade de fixat till alla oss Göteborsvarvare, och såklart fanns det massa annat gott och bra med. Förmiddagen spenderade vi sedan med att ligga och lata oss i solen vid ett grönområde precis bakom hotellet.
 
 
Vid lunchtid var det dags att bege sig ut mot startområdet med spårvagnen, och vi passade även på att köpa lite lättlunch i en butik. Massamassa folk kan man lugnt säga att det var, men så blir det ju när sisådär 60'000 löpare med lite anhöriga och så samlas på ett ställe.
 
 
Tiden rusade på, så efter att ha lämnat av väskor och så var det plötsligt dags att bege sig till startgruppen, och så gick starten. Mer utförligt om mitt lopp kan ni läsa här. Det var i alla fall, trots varmt och jobbigt, roligt! Känslan när man sprang in på arenan och spurtade de sista sisådär 100 metrarna innan man sprang över mållinjen var ganska överväldigande =) Jag gjorde det, liksom. Sen att min uppladdning i veckan varit ungefär sämsta möjliga med illamående, svårt att äta, förkyld o.s.v., det får jag tänka bort.
 
 
Vi tog oss sakta men säkert tillbaka med spårvagnen mot hotellet igen, där vi avnjöt en god middag i deras restaurang på kvällen och därefter hoppade i säng och somnade ganska ovaggade. Jag vaknade dock vid halv 5 på morgonen och kunde inte somna om förrän efter över en timme, men det kan vi glömma. En otroligt god frukost igen senare, var det dags att bege sig mot tåget för hemresa.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress