Gymnastiktävling, rabarberpaj & Eurovision
Igår förmiddag hade lillasysters truppgymnastik klubbmästerskap, så jag och barnen passade på att gå och titta. Meja tycker det är roligt att se det "de stora" gör, och jag tycker också det är ganska kul. Det är i alla fall jätteroligt att se lil-sis =) Jag blir lika impad varje gång! Det gick jättebra för henne igår, fick till allt och lyckades med sin dubbelvolt på trampetten - det är minsann inte illa! Jag satt och fotade lite under tiden, vilket är sådär lätt i en halvmörk gymnastiksal med endast ett standardobjektiv, men det blev hyfsade bilder i alla fall. Har dock snott dem av mamma på Facebook nu så upplösningen är inte den bästa...
 
Här höll jag andan tills båda varven var avklarade och fötterna stod på mattan. Sen steg ett ganska ordentligt jubel!
 
Efter tävlingen åkte vi med upp till mamma och de för lite lättlunch. Efter det tog jag och lillasyster och bakade en rabarberpaj, som blev gooood! Så lite gofika, lite lek för barnen och lite sällskap, allt som behövs en lördag.
M hämtade upp oss efter jobbet, och väl hemma blev det middag och så Eurovision på kvällen. I alla fall för mig och Meja. Eller ja, för Meja de 5½ första låtarna, sedan slocknade hon. Jag halvsov lite innan röstningen drog igång jag med, men lyckades sedan - otippat nog - hålla mig vaken till slutet. Bra jobbat av Sanna för Sverige tycker jag! 3:e plats är minsann inte illa. Österrikes låt var väl inte min favorit, men den var bra tycker jag. Lite musikal-stuk sådär! Annars gillade jag Finlands, Danmarks och Nederländerna. Håller mig häromkring ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress