Saknaden i vardagen
Denna helgen är en sån helg när jag verkligen inte hade velat jobba. I vanliga fall känns det oftast helt okej att gå till jobbet, jag har ett jobb jag trivs med och bra arbetskamrater, men ibland skriker kroppen bara nej. Dels är det säkert på grund av denna veckans 5 nätter, och dels eftersom barnen har varit iväg på Kolmården och varit hos lillasyster en del. Jag och M har dessutom knappt setts i veckan, utan gått om varandra hela tiden. Den enda dagen jag var ledig i veckan - i torsdags - jobbade han 9-21...
 
Nej, denna helgen saknar jag dem verkligen. Sådär mitt i vardagen.
 
Vi hann i alla fall ses en del när jag hade vaknat idag. Jag sov rätt så bra, så jag var hyfsat pigg när jag gått upp och hade tålamod och humör för att leka och så med barnen lite. Jag kan säga att det inte alltid är fallet när jag jobbat mina nätter - ibland får de hålla sig undan ;-) Men i alla fall, idag. När vi hade ätit god köttgryta till middag deklarerade barnen att de skulle ha cirkus. Vi blev uppskickade till studsmattan där det gjordes kullerbyttor, volter, hjulningar och massa tjusiga hopp! Världens bästa cirkus just idag kan jag tala om.
 
 
Efter cirkusen skulle publiken komma upp och ta kort tillsammans med artisterna också. Såklart.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress