Löpardags
Träningsmässigt har det varit mest fokus på styrketräning på sista tiden, och mindre på löpningen. Lite tyvärr, då jag och en kollega ska köra kustjagaren i sommar och jag ska springa Gbg-varvet i maj, men det har bara blivit så. Jag har dessutom tränat lite färre pass per vecka än jag egentligen vill, så då har fokus bara hamnat på styrketräningen. 

Men minsann - denna veckan har det blivit två löppass! Och det verkar faktiskt som att styrkan har gett lite resultat även på den fronten. Jag och sambon var på gymmet tillsammans i tisdags och jag körde lugn jogging på bandet. Räknade inte med att orka ens mina sex kilometer jag hade tänkt då det var längesedan jag sprang mer än sådär fyra kilometer, men jag lyckades till och med genomföra sju innan vi fick anse oss klara för dagen. Flåset var det inte några problem med, och lite ont i vaderna räknar jag med när jag springer, tyvärr. I alla fall första stunden. I lördags kväll körde jag ett kortare pass innan jobbet och hann då med sex kilometer, i i alla fall lite snabbare fart. 

Nu laddar vi mot längre sträckor! Sakta men säkert :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress