Sömnbrist
Bara för jag lyckades sova så länge i lördags, så blev väl sömnen alldeles åt skogen sen! 

Jag tänkte att jag efter tredje och sista natten skulle sova bara till 12, sedan lägga mig tidigt på kvällen eftersom jag var tvungen att gå upp tidigt idag. Slapp laga mat gjorde vi med då M:s föräldrar stod för den biten igår. 


Jodå, vi slocknade vid 9 både jag och barnen. Men så vaknade jag igen vid 23. Och kunde inte somna om. Klockan blev tolv. Klockan blev ett. La mig i soffan. Klockan blev två. Googlade på "tips för att somna". Juno ropade efter mig. La mig där igen och provade en avslappningsövning, och somnade tack och lov snabbt. Fy vilken natt! Klockan ringde 05.20... 

Idag var det nämligen dags för praktiken att dra igång. Har jobbat fulltid nu några veckor, så nu är det helfart praktik/skola i fem veckor framöver. Neonatal - både spännande, skrämmande och otroligt roligt! Något jag inte har någon som helst erfarenhet av sedan innan. Jag har sett små pyttebebisar idag minsann. Även om de inte var så pyttiga mot vad de kan vara! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress