Stockholm
Nu har jag varit i Stockholm. Igen. Fast av lite trevligare anledning än skola denna gång! Sambon och hans bror skulle åka upp och se Slipknot. Jag och kusin "gillar väl inte riktigt" deras musik, så vi tog oss en musikal i stället! 

Vi körde upp i onsdags och vilade lite på rummen när vi väl checkat in på vårt hotell vid Globen. 


En liten shoppingrunda hann vi med sedan på Globen Shopping, hittade mig minsann två par stretchjeans och två tröjor, så jag blev nyekiperad till kvällen. Ett par glas vin innan vi åkte, och så tunnelbanan in till Sergels Torg för kvällens musikal - Chicago på Stadsteatern med bland andra Lisa Nilsson och Dan Ekborg. Den var bra! Nästan alltid bra med musik live iofs, men det var fart i den och hann inte bli långtråkigt. 

 

Våra kära män kom tillbaka en stund efter oss glada och nöjda... ;-) På torsdagsmorgonen var det dags för den efterlängtade hotellfrukosten (Globen har en otroligt bra sådan för övrigt!) och när vi vilat lite igen och packat ihop oss åkte vi in till stan för lite shopping till. Tro det eller ej, men jag hittade faktiskt ytterligare ett par jeans till mig och en tröja. Skönt, jag var i stort behov av nya kläder! Lite lunchbuffé på PizzaHut hann vi med innan vi - galet trötta - satte oss i bilen och åkte hemåt. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress