Mejas 6-årsdag
Igår fyllde världens bästa Mejan hela 6 år! Det är ju inte klokt. Att jag är mamma till en 6-åring. Att jag är mamma till någon överhuvudtaget som jag (vi) faktiskt ska få att bli en fungerande individ och ge en fin barndom. Jag kan få lite panikkänslor över det ibland, att det är mitt (vårt) ansvar, jag kommer liksom på det ibland, haha! 
 
Men i alla fall, födelsedagen var det! Jag jobbade natten till igår, så jag skulle ju missa att sjunga på morgonen och detta. Även M jobbade, och började tidigt, så barnen sov hos min lillasyster / mamma och de. På bussen hem fick jag en snilleblixt och bad lillasyster ringa upp när de skulle in och sjunga, så fick jag vara med genom videosamtal! Perfekt ju! Ibland är tekniken verkligen bra att ha. Jag fick både vara med och sjunga för henne, och se när hon öppnade några små presenter där i sängen. Guld värt! Sedan somnade jag gott och lyckades faktiskt sova tills klockan ringde vid 15.30.
 
 
När jag gått upp passade jag på att pynta till det lite hemma, hängde upp ett par ballonger ute tills hon skulle komma hem och dukade lite festligt. Meja var alldeles i något lyckorus när hon väl kom hem och sprang och kastade sig i min famn. Barnen hade varit på Leklandet nästan hela dagen med moster och morbror och var trötta men glada.
 
 
Paketen hade vi lagt fram också när hon kom hem, så de började rivas upp. Av oss fick hon:
- Ryggsäck inför skolstarten
- 2 tröjor
- Gympakläder & innegympaskor till skolan
- MonsterHigh-film
- Vattenflaska
...och så fick barnen ihop en Minion-gubbe man kunde skifta kläder på. Poppis! Juno fick även hon en av sina presenter idag för att ha lite att plocka med medan Meja öppnade, vilket också var en vattenflaska.
 
 
Hon fick även några presenter av mormor o Co. idag. Av morbror fick hon en KHK-tröja (lokala hockeylaget, vilket hon önskat sig) och av lillasyster boken Frost - frisyrer (som hon också önskat sig). Hon fick även nya balettskor och både hon och Juno fick några Frost-saker.
 
 
Mejas favoritmat är stuvade makaroner och köttbullar, så det var självklart dagens middag. Till efterrätt åt vi pannkakstårta, eftersom det har blivit lite tradition att äta någon form av pannkakor på hennes födelsedag! Den blev supergod, fylld med vaniljkvarg, vispgrädde och färska jordgubbar.
 
 
Nöjd med sin dag blev sedan både Mejan och lillasystern upplämnade till mormor / moster m.fl. igen för ännu en övernattning medan jag jobbar och M ska börja tidigt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress