Bakdag med barnen
I söndags hade mest jag och lite barnen bakdag. Vi inledde förmiddagen när Meja kom från simskolan med att baka kanelbullar. Skulle inte ätit sånt i söndags egentligen, men alltså nybakade kanelbullar! Går ju bara inte att motstå. Med ett kallt glas mjölk... Mmmm! De blev goda.
 
 
Efter det gjorde jag i ordning Rimbobullar. Har aldrig gjort det själv, men farmor gjorde alltid när hon levde, och jag har stora förhoppningar om att de blev i alla fall nästan lika goda och kommer framkalla lite nostalgikänslor. Vi får se när vi tar fram dem och lägger på lite glasyr. De såg ut att ha blivit bra i alla fall!
 
 
Medan de jäste passade jag på att diska undan lite och så fick Meja göra kladdmuffins. Eventuellt med viss assistans... Sina fina formar hon fick i julklapp kom till användning också. Det blev en liten paus efter dem för att se slutet av herrarnas 5-mil i VM. Jag fick lite liverapporter av Meja till köket medan jag hade påbörjat maten ("Nu är Sverige etta, Tyskland ligger tvåa och Ryssland trea!") innan jag själv hann in till TV:n, och Meja hejade på som bara den. Var nog hennes förtjänst att Sverige tog brons så som hon skrek!
 
 
Fick sedan se till att fixa lite köttfärspiroger till mat, en variant på dessa med lite mer fullkorn och så råg i. Därefter var vi mätta både i magen och på bakning så det fick bli lite träning och lite soffhäng.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress