Solförmörkelsen
Idag på förmiddagen var det ju solförmörkelse i Sverige, och eftersom jag mår lite bättre idag passade jag och barnen på att gå ut och titta på detta fenomen. Det dröjer ju x antal år innan det blir en såhär pass tydlig solförmörkelse igen, så det är lika bra att passa på! Igår hade jag nog inte lyckats ta mig ut oavsett hur ovanligt det som hände var tror jag...
 
Bilder var det ju inte lätt att få några! Med mobilen såg det bara ut som en vanlig sol, och när jag tog med kameran blev det antingen likadant, eller så såg det ut som här - att det ser ut som att det var supermörkt runt om. Menmen, här syns i alla fall själva förmörkelsen tydligt, lite coolt. Vi hade lite tur att det var lite lagom molntäcke så vi inte behövde vara så oroliga för våra ögon. Men solglasögon hade vi i alla fall, det syntes mycket tydligare då!
 
Det var dock ännu mindre skärva i verkligheten än det ser ut som på bilden.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress