Pers på milen
Ja, som jag hintade om häromdagen sprang jag alltså Jämjöhalvan i lördags, dock inte halvmaran, utan 10 km. Jag har haft som mål i många år att gärna springa under timmen på milen, men det har inte riktigt gått och jag hade nästan börjat acceptera att jag kommer hålla mig strax över timmen eller kanske möjligen komma ner precis under. Så kände jag lite i lördags - Lyckas jag så bara komma ner på 59.59 är jag sjukt nöjd!
 
Jag laddade upp med en ordentlig frukost på morgonen, med lättfil, müsli & banan och en rågkuse med spenat, ost & gurka / ägg. Åkte sedan utåt Jämjö (alldeles ensam, vilket såklart gjorde det mer nervöst!).
 
 
 
Och allvarligt, ser ni vad det står för tid här ovan?! Jag sprang på och kom nästan direkt in ett ganska bra tempo som jag kände att jag kommer kunna hålla, och tyckte att det kändes som att jag låg på ganska "lagom" fart för att hamna på ca timmen. Hade ingen koll alls på tiden, men efter ett varv (milen springer två varv på en bana) kollade jag på mobilen och såg att det bara hade gått drygt 26 minuter sedan start. Jag visste dock inte riktigt om jag trodde på det, eftersom mitt tidigare pers på 5 km var 28.48. Men jag tänkte att runt en halvtimme borde jag ju ligga i alla fall, så jag fortsatte i samma takt. Omkring 7 kilometer började jag känna mig lite trött, men tänkte att så hemskt långt är det ju faktiskt inte kvar, och ska jag ta den där timmen får jag minsann fortsätta i samma takt. Efter drygt 8 kilometer såg jag en strax framför mig med pulsklocka, och frågade henne vad tiden låg på. 46 minuter! Jag blev helt paff och insåg att, jodå, timmen blir ju inga problem. Jag sprang på, spurtade lite extra sista kanske 500 metrarna för att använda upp de sista krafterna och gick i mål med ett leende på läpparna. Insåg att jag som sämst skulle ha sprungit på 58 minuter, vilket jag i så fall varit sjukt nöjd med. Några timmar senare när jag var hemma kom resultatet upp och det var ju bättre än jag kunnat hoppas.
 
Så galet nöjd! Nu får jag göra mig ett nytt mål till Tjejmilen 2016! ;-)
 
Lite halvhemska bilder jag hittade på hemsidan:
 
Hanna Karlsson

Grymt bra jobbat. Så kul med personbästa. :-D

Svar: Ja, det var riktigt nice! :-) Tack!
Sussey

Carolina Bengtsson

shit va bra kämpat!! grattis! :D

Svar: Tack ska du ha :-D
Sussey

Linn Strömberg

VAD GRYM DU ÄR! Riktigt bra kämpat

Svar: Stort tack =)
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress